شستشوی لباس برای پوست های حساس

کسانی که دارای پوست حساس یا سنسیتیو هستند باید چه در زمان انتخاب لباس و چه در زمان شستشوی البسه خود نکات مشخصی را رعایت کنند. شستشوی لباس برای پوست های حساس باید به نحوی صورت بگیرد که منجر به ایجاد مواردی همچون اگزما و یا التهابات مشابه نشود. با صدراشیمی به عنوان مرکز فروش تگزاپون و سایر مواد اولیه شوینده همراه بمانید تا برخی از مهم‌ترین نکات مربوط به این نوع شستشو را در اختیارتان قرار دهد.

شوینده های مناسب برای شستشوی لباس برای پوست های حساس انتخاب کنید

انتخاب شوینده مناسب

اولین گزینه‌ای که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، استفاده از شوینده‌های مناسب و باکیفیت است. موادی که از آن‌ها برای شستشوی لباس خود بهره می‌برید به صورت مستقیم بر روی پوست شما تأثیر می‌گذارند. این موضوع همواره صادق است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. خوشبختانه امروزه پودرهایی به بازار عرضه شده‌اند که فرمولاسیون آن‌ها برای پوست‌های حساس هیچ‌گونه مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

در این محصولات از مواد معطر استفاده نمی‌شود. این امر منجر به آن خواهد شد تا احتمال افزایش حساسیت‌های پوستی پس از پایان یافتن روند شستشو به شکل قابل توجهی کاهش یابد. علاوه بر این، شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده در این محصولات رنگ‌های شیمیایی خاصی را مورد استفاده قرار می‌دهند که برای پوست حساس مضر نیستند.

برخلاف تصور، شوینده‌های مناسب برای شسشتوی لباس‌های افرادی با پوست حساس از نظر قدرت پاک‌کنندگی محدودیت خاصی ندارند. در واقع این محصولات نیز همانند هر شوینده دیگری تمامی آلودگی‌ها و لکه‌های موجود بر روی لباس شما را به بهترین شکل ممکن پاک می‌کنند، بنابراین لازم نیست که از نظر ضعف آن‌ها در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

اگر به مواد شوینده مخصوص پوست‌های حساس دسترسی ندارید،‌ بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که برای شستشوی لباس کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد شوینده نیز با رعایت مقررات بهداشتی خاصی به تولید می‌رسند که آن‌ها را برای چنین موضوعی به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند. این موضوع در زمینه شستشوی لباس برای پوست های حساس اهمیت بالایی دارد.

از آنجا که مهم‌ترین عامل به منظور شستشوی لباس‌ها، مواد شوینده محسوب می‌شوند، لازم است که به عنوان یک فرد با پوست حساس همواره به دنبال بهترین گزینه از بین این محصولات باشید. تنها از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که توسط برندهای برتر و خوشنام ساخته شده‌اند و از مواد شوینده ناآشنا و غیراستاندارد به جد دوری کنید.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف پودر لباس شویی برای شستشوی لباس

به تمیز بودن لباسشویی توجه داشته باشید

استفاده کردن از مواد شوینده مناسب برای پوست‌های حساس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما شما باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید. یکی از این موارد، تمیز بودن دیگ ماشین لباسشویی است. وجود آلودگی‌های مختلف در درون ماشین لباسشویی نه تنها برای افراد دارای پوست‌های حساس، بلکه برای انسان‌هایی با پوست‌ عادی نیز خطرناک است.

تحقیقات مختلف ثابت کرده‌‌اند که در یک ماشین لباسشویی کثیف ممکن است میلیون‌ها باکتری وجود داشته باشد. حتی دمای بالای آب درون ماشین لباسشویی نیز نمی‌تواند برخی از این باکتری‌ها و میکروب‌ها را به طور کامل نابود کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در بازه‌های زمانی مشخص به فکر تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی خود باشید. احتمالاً می‌پرسید که این کار باید به چه شکل صورت بگیرد؟

در پاسخ باید بگوییم که روند تمیز کردن و ضد عفونی‌کردن ماشین لباسشویی دشوار نیست و همه افراد می‌توانند به سادگی آن را انجام دهند. در مرحله اول، مقداری سرکه سفید آماده کنید و آن را در درون دیگ ماشین لباسشویی خود بریزید. اکنون ماشین لباسشویی را روشن کنید و آن را بر روی برنامه‌ای قرار دهید که از آبی گرم استفاده می‌کند. هرچه حرارت آب بالاتر باشد، محیط درون دیگ بهتر پاک خواهد شد. نگران نباشید، پس از پایان شستشو و ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی هیچ بوی خاصی از آن ساطع نمی‌شود. لازم است که در زمان شستشوی لباس برای پوست های حساس به این امر توجه شود.

علاوه بر دیگ ماشین لباسشویی، لازم است که هر چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن جا پودری نیز اقدام کنید. بسیاری از کاربران این موضوع را نادیده می‌گیرند و به همین جهت آلودگی‌های موجود در جا پودری وارد لباس‌های آن‌ها می‌شود. طبیعتاً این امر برای افرادی که دارای پوست حساس هستند خطرناک‌تر خواهد بود.

صدرا شیمی به عنوان تولید کننده و ارائه دهنده انواع مواد اولیه شوینده مانند گلیسیرین، تگزاپون، اسید سولفونیک، سود پرک و… با نازل ترین قیمت می باشد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت با شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

در شستشوی لباس برای پوست های حساس گزینه آبکشی را از یاد نبرید

آبکشی لباس

بسیاری از ماشین‌های لباسشویی مدرن دارای گزینه آبکشی هستند. این موضوع در زمان شستشوی لباس‌های افرادی که دارای پوست حساس هستند، اهمیت دارد. در زمان آبکشی، علاوه بر آب، تمام باقی مانده مواد شوینده از لباس‌ها خارج می‌شود. این موضوع باعث خواهد شد تا ترکیبات موجود در چنین موادی به پوست شما آسیب نزنند.

برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای قابلیت شستشوی مجدد هستند بدین معنا که پس از یک بار شستشوی کامل، ماشین لباسشویی بار دیگر بدون مواد شوینده لباس‌ها را تمیز می‌کند. این گزینه نیز یک انتخاب عالی برای شما محسوب می‌شود، البته حتی اگر قصد دارید از این حالت استفاده کنید، نباید آبکشی را از یاد ببرید.

باقی ماندن پودر لباسشویی در بین تار و پود پارچه در زمان شستشوی لباس‌ها با دست نیز مشاهده می‌شود. به همین دلیل است که همواره توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید به جای شستشوی لباس‌ها با دست،‌ شستشو با ماشین لباسشویی را انتخاب کنید.

اگر در محیطی قرار دارید که امکان استفاده از ماشین لباسشویی وجود ندارد و مجبور هستید تا به سراغ شستشوی دستی بروید، بهتر است به جای یکبار آبکشی، چندین بار این کار را انجام دهید. در غیر این صورت احتمال دارد که حساسیت پوستی شما به دلیل وجود مواد شوینده بر روی پارچه‌ها افزایش یابد و حتی به محدوده خطرناکی وارد شود،‌ بنابراین لازم است که برای شستشوی لباس برای پوست های حساس به این نکته دقت کنید.

در زمان شستشوی لباس‌ها با دست، حتماً از دستکش استفاده کنید. نپوشیدن دستکش آن هم برای کسانی که دارای پوست حساس هستند یک امر غیربهداشتی تلقی می‌‌شود. چه در زمان شستشو و چه در زمان آب‌کشی لباس‌ها، دستکش بپوشید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد شوینده های غلیظ برای شستن لباس

از برنامه‌های مخصوص استفاده کنید

با پیشرفت تکنولوژی شاهد آن هستیم که اکثر ماشین‌های لباسشویی طیف عظیمی از برنامه‌های شستشو را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مواردی همچون برنامه شستشوی لباس زیر، برنامه شستشوی لباس کودک، برنامه شستشوی لباس‌های پشمی و… اشاره کرد.

خوشبختانه برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای یک برنامه اختصاصی برای افرادی هستند که پوست حساس دارند. این برنامه در ماشین‌های لباسشویی مختلف ممکن است نامی متفاوت داشته باشد، بنابراین لازم است که به منظور یافتن این برنامه به سراغ دفترچه راهنمای دستگاه مدنظر خود بروید. با انجام این امر می‌توانید اطلاعات مناسبی را در مورد برنامه مذکور به دست بیاورید.

برخی از ماشین‌های لباسشویی به شما اجازه می‌دهند تا بر اساس نیاز خود یک برنامه شخصی را ایجاد کنید. این مورد نیز برای افرادی که دارای پوست حساس هستند گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود، زیرا به شما اجازه می‌دهد تا یک شرایط دمایی مناسب را برای شستشوی لباس‌های خود در نظر بگیرید.

در این حالت بهتر است میزان دمای آب را بر روی بالاترین حالت بگذارید. دمای بالا منجر به آن می‌شود که باکتری‌ها و میکروب‌های موجود بر روی لباس‌ها به بهترین شکل ممکن از بین بروند و پوست شما حداقل به خاطر چنین مواردی دچار مشکل نشود.

استفاده بیش از حد مواد شوینده ممنوع است

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

در ادامه موضوع شستشوی لباس برای پوست های حساس باید گفت برخی از افراد تصور می‌کنند که هرچه بیشتر ماده شوینده در ماشین لباسشویی خود بریزند، لباس‌هایی به مراتب پاک‌تر را تحویل خواهند گرفت. این یک تصور کاملاً غلط است که نباید به دام آن بیفتید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده نه تنها موجب پاک شدن بهتر لباس‌ها نمی‌شود، بلکه تار و پود آن‌ها را نابود خواهند کرد.

علاوه بر این، وقتی که از مقدار زیادی مواد شوینده استفاده می‌کنید، ماشین لباسشویی شما مجبور می‌شود تا لباس‌ها را چندین و چند بار به طور کامل بشوید. همین امر منجر به افزایش احتمال خرابی آن خواهد شد. در کنار این موارد باید به باقی ماندن مواد شوینده در لای تار و پود لباس نیز اشاره کنیم که قبلاً در مورد آن صحبت شد.

میزان ماده شوینده موردنیاز خود را بر اساس مقدار کثیفی لباس‌ها در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد،‌ لباس‌هایتان با کمترین میزان مواد شوینده نیز به بهترین شکل ممکن پاک می‌شوند. حتی اگر از مواد شوینده مخصوص پوست‌های حساس استفاده می‌کنید، باز هم باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید.

جدا کردن لباس‌ها

 در بسیاری از موارد، تنها یک فرد در خانواده پوستی حساس دارد. باید به این نکته توجه کنید که افراد دارای پوست عادی می‌توانند لباس‌های خود را با مواد شوینده معطر و معمولی نیز بشویند. در واقع شاید آن‌ها ترجیح بدهند که از چنین موادی استفاده ببرند. بنابراین، بهتر است همواره لباس‌های خود را به صورت جداگانه دسته‌بندی کنید و در یک بازه زمانی مشخص نسبت به شستشوی آن‌‌ها اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای جداسازی و شستشوی لباس ها

سخن پایانی

در این متن مرکز فروش مواد شیمیایی اولیه صدرا شیمی به بررسی روند شستشوی لباس برای پوست های حساس پرداخته است. اگر پوستی حساس دارید، لازم است که به روند شستشوی لباس‌های خود توجه کنید. پوست‌‌های حساس باید به خوبی مورد محافظت قرار بگیرند و یکی از نکات مهم در این زمینه، استفاده از پودرها و مایع‌های لباسشویی مناسب است. این مواد شوینده به نحوی تهیه شده‌اند که منجر به افزایش حساسیت پوست شما و یا ایجاد التهاب نشوند. البته نکات دیگری همچون توجه به تمیز بودن ماشین لباسشویی نیز اهمیت دارد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت خرید تگزاپون، اسید سیتریک و  … با شماره های درج شده در ارتباط باشید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *