معرفی انواع تگزاپون

Rate this post

امروزه بهداشت و همچنین مواد بهداشتی جزء جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان شده‌اند؛ به همین علت موادی که در این محصولات شوینده استفاده می‌شود بسیار اهمیت دارد. برای مثال یکی از موادی که در محصولات شوینده استفاده می‌شود انواع تگزاپون است. این ماده که با نام علمی سدیم لوریل اتر سولفات شناخته می‌شود یکی از اصلی‌ترین مواد موجود در شوینده‌ها است.

معرفی تگزاپون

در ابتدا بدانیم که تگزاپن به صورت خمیر با رنگ سفید است. این ماده بوی ملایم دارد که یکی از خواص آن کف زایی بسیار بالا است؛ به همین علت در مواد شوینده از انواع تگزاپون استفاده می‌کنند. تگزاپون را معمولاً به صورت بشکه ای عرضه می‌کنند. تاکنون حتماً کف و حباب تولید شده از مواد شوینده را دیده‌اید تمام این خواص در اثر استفاده از این ماده به وجود می‌آیند.

برای شناخت انواع تگزاپون لازم است تا بدانیم این ماده از الکل و همچنین چربی‌های موجود در طبیعت ساخته شده است. این ماده را می‌توان با دیگر مواد ترکیب کرد که حاصل آن شامپوهای شفاف و دیگر شوینده‌ها است. در ابتدا این ماده را به صورت رقیق شده در می‌آورند و سپس آن را با مواد دیگر ترکیب می‌کنند تا شوینده به دست آید.

نمایی از تگزاپون
نمایی از تگزاپون

تگزاپون در چه مواردی کاربرد دارد؟

انواع تگزاپون به عنوان چربی‌های طبیعی و همچنین مرطوب‌کننده‌های قدرتمند در مواد شوینده و لوازم آرایشی و همچنین خمیردندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اگر بخواهیم از دیگر موارد کاربردی برای تگزاپون نام ببریم می‌توانیم از کاربرد این ماده در تحقیقات شیمی نام ببریم. یکی از خاصیت‌های تگزاپون استفاده از آن در مایع‌های ظرف‌شویی است.

  • استفاده در ساختار مایع‌های ظرف‌شویی
  • استفاده در ساختار انواع خمیر دندان
  • یکی از مواد اصلی برای تولید صابون
  • یکی از مواد اصلی و مهم برای تولید انواع شامپوهای شفاف و همچنین شامپوهای غیر شفاف
  • استفاده در کارواش‌ها به عنوان ماده کف زا
  • استفاده در کرم‌ها و لوسیون‌های بهداشتی
  • استفاده در مواد ضد چربی و کف کننده و همچنین پاک‌کننده‌های بسیار قدرتمند

تگزاپون را در چه شرایطی باید نگهداری کنیم؟

به صورت کلی تمامی مواد شیمیایی و صنعتی روش‌های خاصی برای نگهداری دارند که هر کدام از آن‌ها مجزا از دیگری است. انواع تگزاپون از این رویه پیروی می‌کنند. در ادامه به شرایط نگهداری و خراب نشدن این ماده می‌پردازیم.

  • برای نگهداری از انواع تگزاپون لازم است که آن ها را در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد قرار دهیم.
  • دمای بالای ۴۰ درجه برای این ماده خطرناک است از همیشه باید دمای متعادل بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد را برای آن در نظر گرفت.
  • به تاریخ انقضا و مدت زمان نگهداری از تگزاپون توجه کنید اگر مدت زمان زیادی آن را نگه دارید خراب می‌شود

روش تولید

مواد شیمیایی معمولاً ترکیبات خاص خود را دارند که به صورت صنعتی تولید می‌شوند. انواع تگزاپون از این قاعده مستثنا نیستند و به تبع قواعد خاص خود را برای ساخته شدن دارند. معمولاً برای ساخت تگزاپون از ترکیب ماده شیمیایی آن با الکل استفاده می‌شود. این کار باعث خنثی شدن نمک و از بین رفتن خاصیت بد  آن است. تمامی این کارها باعث می‌شود تا تگزاپون خواص خود را حفظ کند و به توان به صورت بسیار باکیفیت آن را تولید کرد.

 

عرضه-تگزاپون-به-صورت-بشکه-ای-و-گالن
عرضه تگزاپون به صورت بشکه ای و گالن

 

خطرات و مضرات استفاده از تگزاپون

 تگزاپون به علت ترکیبات لوریل سولفات سایر مواد آنیونی می‌تواند باعث آسیب به پوست می‌شود البته این امکان بسیار کم است ولی نباید آن را نادیده گرفت.

  • یکی از خطرات استفاده از انواع تگزاپون خاصیت مخرب آن بر روی پوست‌های بسیار حساس است.
  • اگر شما به حساسیت‌های پوستی مبتلا هستید استفاده مکرر از مواد شوینده‌ای که دارای تگزاپون هستند می‌تواند برای شما تأثیرات بدی به همراه داشته باشد؛ از این رو توصیه می‌شود که این مواد را به صورت مداوم استفاده نکنید.
  • تگزاپون از آنجایی که در خمیر دندان استفاده می‌شود لازم است و این را بدانید که برای برخی از افراد می‌تواند حساسیت ایجاد کند؛ در نتیجه در هنگام استفاده از خمیر دندان باید به این نکته توجه کنید که شما دارای حساسیت هستید یا خیر؟

چه کسانی تگزاپون را تولید می‌کند؟

انواع تگزاپون معمولاً در شرکت‌های بسیار بزرگ و کارخانه‌هایی که مواد شوینده را تولید می‌کنند استفاده می‌شود؛ در نتیجه به صرفه است که تولید آن در همین شرکت‌ها و کارخانه‌ها باشد. البته شرکت‌هایی هستند که تگزاپون را به صورت خام و فله‌ای تولید می‌کنند و به کارخانه‌های دیگر می‌فروشند. در واقع این افراد کارشان عمده فروشی در زمینه تولید این ماده است.

این مطب را از دست ندهید:  تولید کنندگان تگزاپون در ایران

کشورهای مختلفی معمولاً برای تولیدات خود خریدار انواع تگزاپون هستند؛ به همین علت این ماده دارای بازار بسیار مناسبی در تمامی قاره‌های دنیا است. همچنین قیمت تگزاپون به نسبت دیگر چربی‌ها که در صابون و مواد شوینده استفاده می‌شوند بسیار کمتر است؛ به همین علت و برای صرفه جویی بهتر در هزینه‌ها می‌توان آن را جایگزین چربی‌های طبیعی در تولیدات صنعتی کرد.

تولید انبوه تگزاپون
تولید انبوه تگزاپون

 

بسته بندی و عرضه تگزاپون

انواع تگزاپون در بسته‌بندی‌ بشکه پلاستیکی عموما در اوزان ۱۶۰ کیلوگرمی یا ۲۲۰ عرضه می شود. البته این عرضه به صورت بشکه ای است ولی در صورت نیاز امکان فروش به صورت ظرف های ۲۰ کیلوگرمی نیز هست. خرید و فروش تگزاپون معمولاً به صورت عمده انجام می‌شود و خرید و فروش آن به صورت چند کیلو گرم بسیار کم است.

 

بسته بندی تگزاپون
بسته بندی تگزاپون

کلام آخر

به عنوان کلمه آخر باید به این نکته اشاره کنیم که انواع تگزاپون در کنار تمامی منافعی که دارند ممکن است دارای معایب و مضرات نیز باشند که این امر بسیار کمتر از حد معمول است و ممکن است برای افراد کمی رخ دهد؛ به همین دلیل بسیار مهم است که این ماده را از کجا تهیه می‌کنید و در چه موادی مورد استفاده قرار می‌دهید. در این مقاله سعی شده است تا تگزاپون و انواع آن در تمامی موارد مرتبط با این ماده مورد بررسی قرار گیرد امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *