شرکت های تولید کننده تگزاپون

5/5 - (2 امتیاز)

در سال‌های اخیر شاهد این موضوع هستیم که تقاضای افراد برای محصولات شوینده و مراقبت شخصی در سراسر جهان به‌خصوص در کشورهای درحال‌ توسعه رو به افزایش است. افزایش تقاضای محصولات مراقبت شخصی و شوینده از سوی دیگر در اثر افزایش آلودگی‌های مختلف در سراسر جهان نیز رخ داده است. افزایش تقاضای این محصولات باعث شده است که بازار جهانی مواد اولیه نیز تقویت شده و صنایع تولید کننده تگزاپون به‌عنوان یکی از مواد اولیه اصلی، فعال‌تر از گذشته باشند.

تگزاپون

ماده اولیه تگزاپون چیست؟

پیش از آشنایی با نحوه فعالیت صنایع تولید کننده تگزاپون، بهتر است با خود این ماده و کاربردهای آن آشنا شویم. تگزاپون N70، سدیم لوریل اتر با غلظت بالا به‌حساب می‌آید که دارای ماده فعالی است که خاصیت شستشوی بالایی دارد. محصولاتی که با استفاده از تگزاپون تولید می‌شوند غلظت بالایی دارند و زمانی که این ماده با آب رقیق می‌شود، ساختار ژله‌ای به خود می‌گیرد که ناشی از الکل‌های چرب موجود در ساختار آن است.

ماده تگزاپون به‌صورت خمیری شکل بوده که رنگ سفید مایل به زرد دارد و به‌طورکلی یک سورفکتانت به‌حساب می‌آید. این ماده می‌تواند کشش سطحی بین مواد را کاهش دهد. این ویژگی باعث می‌شود که تگزاپون یک ماده پاک‌کننده و کف کننده بسیار خوب باشد. حلالیت بالا، اثر غلیظ کنندگی، سازگاری بالا، ضد سختی آب و قابلیت زیست‌تخریب‌پذیری بسیار خوب از ویژگی‌های این ماده است.

شرکت های تولید کننده تگزاپون

از مهمترین شرکت های تولید کننده تگزاپون می توان یه شرکت های زیر اشاره کرد:

  • شرکت پاکسان – خرید تگزاپون پاکسان
  • شرکت پدیده شیمی
  • شرکت بهداش
  • شرکت پاکنام
  • شرکت شیمی و پتروشیمی
  • شرکت محب روپاک
تولیدکنندگان تگزاپون
تولیدکنندگان تگزاپون

مهم‌ترین ویژگی‌های تگزاپون

تگزاپن یک ترکیب شیمیایی بسیار خوب است که خاصیت ضد ویروس و ضد باکتری دارد. همین موضوع باعث شده است که صنایع تولید کننده تگزاپون از این ماده به‌صورت گسترده در پاک‌کننده‌های خانگی استفاده کنند. تگزاپون جزو موادی است که کاربرد بالایی در محصولات زیبایی و مراقبت از پوست و مو دارد.

ویژگی‌های تگزاپون

صنایع تولید کننده تگزاپون این ماده را به‌منظور ساخت مواد شوینده خانگی و صنعتی تولید می‌کنند؛ زیرا تگزاپون یک ترکیب سولفاته با غلظت بالا محسوب می‌شود که از الکل‌های طبیعی چرب تولید شده است. باتوجه‌به غلظت بالا و همچنین محتوای بالای مواد فعال، برای شستشو با مقادیر کم آب مناسب هستند.

به همین دلیل در تولید مواد و لوازم‌ آرایشی و به عنوان مواد اولیه شوینده شوینده‌های بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو به‌صورت گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند. برخی از ویژگی‌های تگزاپون به‌عنوان یکی از مواد اصلی تولید شوینده‌های بهداشتی و صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  شناخت خواص ماده تگزاپون

  • این ماده می‌تواند به‌راحتی در آب‌های سخت و معمولی تولید کف کرده و به‌خوبی با سایر مواد افزودنی سازگاری دارد.
  • تگزاپون قادر است چربی‌ها را به‌راحتی از بین ببرد.
  • از تگزاپون به‌عنوان یک عامل دیسپرس کننده در اسپری‌ها استفاده می‌شود.
  • این ماده سبک بوده و خاصیت کف زایی خوبی دارد.
  • این ماده می‌تواند کشش سطحی آب را به‌راحتی کاهش دهد.

تگزاپون دارای دو نوع است که به نام‌های تگزاپون N70 و تگزاپون صدفی شناخته می‌شوند. این دو نوع ازلحاظ ساختاری مشابه با یکدیگر هستند و تفاوت آن‌ها از نظر درجه خلوص، کاربرد و قیمت است. از تگزاپون N70 برای تولید مواد شوینده شفاف‌تر استفاده می‌شود که نسبت به نوع صدفی از خلوص و قدرت بیشتری برخوردار است و صنایع تولید کننده تگزاپون آن را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند.

شناخت خواص ماده تگزاپون
شناخت خواص ماده تگزاپون

روش تولید و کاربردهای تگزاپون

درصد زیادی از مواد شوینده که مورداستفاده قرار می‌گیرند از ۳۰ تا ۷۰ درصد تگزاپون تشکیل شده‌اند. صنایع تولید کننده تگزاپون از طریق اتوکسلاسیون دودسیل الکل و از الکل‌های چرب طبیعی که به‌صورت صنعتی معمولاً از روغن نارگیل یا هسته خرما به دست می‌آید، این ماده را تولید می‌کنند. اتوکسیلات به‌دست‌آمده از این فرایند درنهایت به نیم استر اسیدسولفوریک تبدیل می‌شود که خنثی‌سازی آن با تبدیل به نمک سدیم انجام می‌شود.

از تگزاپون به‌عنوان ماده اولیه در ساخت و تولید انواع مواد شوینده و بهداشتی مانند انواع شامپو، مایع ظرف‌شویی، کارواش و کف شورها، انواع خمیردندان، کرم و محصولات مراقبت از پوست، ژل دوش، مایع و پودر لباسشویی و غیره استفاده می‌شود. همچنین از این ماده در تولید انواع پاک‌کننده‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود.

از دیگر موارد کاربرد تگزاپون می‌توان به‌عنوان ماده روغن زدایی در صنایع آبکاری و چرم‌سازی اشاره کرد. از این ماده در صنایع دیگری نیز استفاده می‌شود که می‌توان به صنایع چاپ و رنگرزی و همچنین صنایع نساجی اشاره کرد که در فرایند تولید خود از تگزاپون استفاده می‌کنند.

 

نکات ایمنی تگزاپون

تگزاپون یک ماده شیمیایی پرکاربرد است که مانند هر ماده شیمیایی دیگری احتیاطات ایمنی دارد که در زمان تولید، نگهداری و مصرف باید موردتوجه قرار بگیرد. خاصیت سرطان‌زایی برای ماده تگزاپون به اثبات نرسیده است؛ اما می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت، واکنش‌های آلرژیک و درماتیت شود. همچنین ممکن است به دلیل اثرات آن بر روی مخاط دهان، باعث آسیب به دهان و لایه اپیدرم پوست شود.

خطر ایجاد خوردگی یکی دیگر خطرات این ماده است که به دلیل داشتن مقادیر زیاد نمک در ترکیب آن است. افرادی که در صنایع تولید کننده تگزاپون با این ماده سروکار دارند باید تمام جوانب ایمنی را رعایت کرده و در صورت تماس آن با بدن، ناحیه تماس را به‌سرعت با آب بشویند.

بهترین شرایط دمایی و محیطی برای نگهداری از این ماده، محیطی با دمای ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. همچنین این ماده باید در محلی نگهداری شود که خشک و خنک بوده و از تابش مستقیم آفتاب، سرما و بارش باران در امان باشد. اگر این ماده در شرایط محیطی مناسب قرار داشته باشد در ظرف‌های درزگیری شده و محافظت‌شده می‌تواند به مدت یک سال به‌راحتی نگهداری شود.

جمع‌بندی

تگزاپون یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنایع مختلف است که محصولات تولیدی با آن به‌صورت مستقیم و روزمره با زندگی انسان در ارتباط است. صنایع تولید کننده تگزاپون این ماده را از الکل‌های چرب طبیعی برای تولید انواع مواد شوینده و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو تولید می‌کنند که به‌صورت گسترده در این صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد. کاهشش کشش سطحی آب، از بین بردن چربی‌ها و خاصیت کف زایی خوب از ویژگی‌های این ماده مهم و کاربردی به‌حساب می‌آید. صدرا شیمی تامین کننده تگزاپون با بهترین قیمت در بازار می باشد. جهت استعلام قیمت تگزاپون با کارشناسان فروش تماس حاصل بفرمایید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *