کاربردهای شگفت انگیز قالب صابون در خانه

حتی اگر از طرفداران صابون مایع هستید، قالب های قدیمی صابون را در منزل رها نکنید، زیرا می توانید از آن برای انجام کارهای بسیار شگفت انگیز در اطراف خانه خود استفاده کنید. شما حتی می توانید صابون مایع را خودتان بسازید! این بسیار هیجان انگیز است! بیایید در این باره بیشتر صحبت کنیم.

کافیست برند صابون با رایحه و عطر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در اینجا می خواهیم به چند مورد از ترفندهایی اشاره کنیم که می توانید از انواع قالب صابون در خانه استفاده کنید.

کاربردهای جالب صابون
کاربردهای جالب صابون

 

۱۷ کاربرد جذاب قالب صابون که در خانه تجربه خواهید کرد

۱-کشوهای قدیمی پرسروصدا و درب های کشویی را تعمیر کنید

وقتی کشوهای دراورها یا میزهای شما یا درب های کشویی خانه شما به نرمی باز نمی شوند، قالب صابون را روی لبه های کشوها یا در مسیرهای حرکت درب بمالید تا تمام قطعات به راحتی بلغزند. این بهترین راهکار است تا از ایجاد سروصدای لولاهای قدیمی درب هم جلوگیری کنید.

۲-فضای داخل کشوهای کمد، کابینت، چمدان ها و یا داخل ماشین را تازه تر نگه دارید

یکی از کاربردهایی که می توانید از قالب صابون معطر انتظار داشته باشید، استفاده از آنها برای ایجاد بوی خوش در کمدها، چمدان، فضای داخلی خودرو و یا کشوی قفسه ها و میز است. کافیست قالب صابون را در یک پارچه خشک و تمیز بپیچید و در مکان مورد نظرتان بگذارید. حتی می توانید از این ویژگی برای رفع بوی بد جاکفشی، در محل ورودی آپارتمان هم بهره بگیرید.

۳-مونتاژ و ساخت مبلمان را آسان تر کنید

فرقی نمی‌کند که یک صنعتگر ماهر در حرفه نجاری باشید یا صرفاً برای ساخت یک قفسه کتاب ساده تلاش می‌کنید؛ مونتاژ و نصب پیچ و مهره ها در محل اتصالات این سازه ها در مراحل اولیه کار، کمی دشوار است. می توانید رزوه های پیچ را با کمی صابون بپوشانید؛ که این، کار را آسان تر خواهد کرد. در کارگاه خود، از یک قالب صابون برای علامت زدن، به عنوان راهنمای برش قطعات استفاده کنید. حتی می توانید دندانه های رنده یا ابزار برنده را با قالب های صابون، آغشته کنید تا در حین کار، اره دستی به راحتی از روی چوب، سُر بخورد.

کاربردهای صابون در منزل
کاربردهای صابون در منزل

 

۴-آثار سوراخ ها را روی دیوار بپوشانید

اگر بعد از اینکه مجموعه عکس‌های خود را از روی دیوار برداشتید، و چند سوراخ کوچک روی دیوارها مشاهده کردید، با قالب صابون می توانید این سوراخ ها را پنهان کنید. برای این کار، نوع صابونی را انتخاب کنید که با رنگ دیوار شما مطابقت دارد. آن را روی سوراخ بمالید تا پر شود؛ این کار را تا زمانی که سوراخ پر شود، مجدداً تکرار کنید.

۵-جلوگیری از پاشش رنگ هنگام رنگ کاری

وقتی نوبت به رنگ آمیزی و تزئینات کنار شیشه ها یا آینه ها می رسد، یک تکه صابون را روی شیشه، کنار محل مورد نظرتان بمالید. اگر کمی رنگ روی شیشه بپاشد، صابون، پاک کردن آن را آسان می کند و این روش بسیار سریعتر و کارآمدتر است.

۶- قفل های سفت و سخت درب را به راحتی باز کنید

اگر قفل هایی دارید که سفت و سخت شده اند، کلید آن را روی یک صابون خشک بکشید تا سطح آن را بپوشاند. کلید را داخل قفل قرار دهید و چند بار آن را بپرخانید. در این شرایط، استفاده از قفل باید آسان تر شود.

 

صابون خانگی
صابون خانگی
همچین می توانید مقاله نحوه انتخاب بهترین مواد شوینده و استفاده صحیح از آنها را بخوانید.

۷-جلوگیری از مه آلود شدن آینه ها و شیشه ها

اگر بعد از دوش آب گرم در حمام، مشاهده می کنید که آینه حمام شما، مه آلود است و نمی خواهید این اتفاق بیوفتد، یک تکه صابون می تواند مشکل تان را حل کند. وقتی آینه کاملاً خشک شد، یک تکه صابون روی شیشه بمالید. هرگز آب اضافه نکنید، فقط رگه ها را با یک پارچه خشک، پاک کنید. دفعه بعد که دوش گرفتید، مه گرفتگی روی آینه برطرف می شود! به همین آسانی!

۸-صدای جیرجیر کفپوش یا درب را متوقف کنید

یک تکه صابون می تواند سروصدای جیرجیر لولاهای درب و یا تخته های کفپوش را رفع کند. یک تکه صابون خشک را به سادگی روی لبه محل مورد نظرتان بمالید. در صورت نیاز دوباره استفاده کنید.

۹-محل نشتی را مشخص کنید

اگر نمی توانید محل نشتی لاستیک یا استخر لاستیکی کودک را تشخیص دهید، یک تکه صابون را مرطوب کنید و آن را روی مناطق مشکوک به نشتی بمالید. لایه صابونی، هنگام خروج هوا، حباب ایجاد می کند. همین فیلم پوششی صابونی، بهترین روش برای مشخص کردن نشتی ‌های خطرناک، مانند نشت گاز است.

۱۰-از مبلمان خانه در برابر حیوانات خانگی محافظت کنید

اگر حیوان خانگی دارید و نگران هستید که رویه های مبلمان شما را بجوند، می توانید پایه ها یا لبه ها یا دسته های مبلمان را با لایه ای از صابون آغشته کنید. این بوی صابون، حیوانات خانگی مانند سگ، خرگوش و… را دور نگه می دارد.

۱۱-تمیز کردن دست های روغنی و آلوده، آسان تر می شود

قبل از اینکه در باغ، باغبانی کنید یا به تعمیر ماشین بپردازید، ناخن ها و انگشتان خود را با قالب صابون نرم آغشته کنید. صابون از ورود خاک یا چربی به زیر ناخن جلوگیری می کند.

۱۲-از گیاهان خانگی خود محافظت کنید

برای این کار می توانید یک تکه صابون را از درختچه یا گیاهان خانگی تان آویزان کنید. از یک توری مشبک یا یک جوراب شلواری قدیمی برای آویزان کردن آسان استفاده کنید.

انواع کاربردهای صابون در خانه
انواع کاربردهای صابون در خانه

 

۱۳-پاکسازی قابلمه های دوده گرفته، آسان ‌تر خواهد شد

قبل از اینکه آن تابه چدنی یا آلومینیومی را روی آتش بگذارید، کف آن را با یک نوار صابون مرطوب بپوشانید تا تمیز کردن دوده ها بسیار آسان تر شود.

۱۴- باز کردن زیپ لباس که گیر کرده است، راحت تر خواهد بود

یک تکه صابون خشک را روی دندان های زیپ بمالید تا زیپ، راحت تر سر بخورد و باز شود.

۱۵-دوخت و دوز لباس ها، راحت تر خواهد بود

برای دوخت راحت تر انواع لباس، از یک تکه صابون برای علامت گذاری لبه ها و خطوط درز استفاده کنید.

۱۶-لکه های سخت را از بین ببرید

برخب صابون های تجاری وجود دارند که برای از بین بردن لکه ها توصیه شده اند، شما می توانید تقریباً از هر نوع صابون برای رفع لکه های روغنی و آلودگی استفاده کنید. قالبی را انتخاب کنید که نرم کننده به آن اضافه نشده باشد.

۱۷-صابون مایع را خودتان بسازید

با ساختن صابون مایع، مقداری پول پس انداز می کنید. از یک رنده دستی برای رنده کردن صابون نواری استفاده کنید و سپس آن را با چهار فنجان آب جوش مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا صابون حل شود، اجازه دهید کاملاً خنک شود و داخل ظرف دلخواهتان بریزید. صابون اضافی را در جای خنک نگهداری کنید و قبل از استفاده، ظرف را تکان دهید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *