مقایسه پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین با محصولات شوینده

بحث پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین در مقابل پاک‌کنندگی محصولات شوینده یکی از آن مواردی است که همواره در مورد آن بحث‌های بسیار زیادی شکل می‌گیرد. عده‌ای اعتقاد دارند که جوش شیرین و یا سرکه به دلیل طبیعی بودن می‌‌توانند لکه‌های مختلف را به صورت مناسب‌تری پاک کنند، این در حالی است که برخی تنها به مواد شوینده اتکا می‌‌کنند و آن‌ها را به عنوان یک گزینه عالی در نظر می‌‌گیرند. به راستی در چه مواقعی باید از جوش شیرین و سرکه و در چه مواقعی باید از مواد شوینده کمک گرفت؟ مرکز فروش اسید فسفریک صدرا شیمی در این مقاله قصد دارد به این پرسش پاسخ بدهد، تا پایان متن با ما همراه بمانید.

موارد به کارگیری سرکه | پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین

موارد به کارگیری سرکه

همان‌طور که می‌دانید، سرکه از جمله مهم‌ترین موادی به شمار می‌آيد که در زندگی ما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این ماده برای قرن‌های متمادی مورد استفاده قرار گرفته است و گفته می‌شود که ایرانیان برای اولین بار به آن دست پیدا کردند. به منظور تهیه سرکه باید از میوه‌ها و سبزیجات گوناگون کمک گرفته شود.

یکی از خاصیت‌های جذاب سرکه که آن را به گزینه‌ای عالی برای پاک کردن سطوح مختلف تبدیل کرده است، ضدعفونی‌کننده بودن آن محسوب می‌شود. در واقع اگر به دنبال یک ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی هستید، سرکه می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما عزیزان باشد.

سرکه علاوه بر ضدعفونی‌کردن محیط می‌تواند نقش بسیار خوبی برای کاهش احتمال رشد مجدد میکروب‌ها در محیط مدنظر شما داشته باشد. البته سرکه عیب‌های خاص خود را هم دارد. مهم‌ترین عیبی که باید به آن اشاره کنیم، بوی نامطبوع سرکه است. این موضوع در مقایسه پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین و بقیه محصولات اهمیت زیادی دارد.

این بو برای مدت زیادی باقی می‌ماند و به همین جهت می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد. علاوه بر این، اگر سرکه‌ای که خریداری کرده‌اید کیفیت مناسبی نداشته باشد، احتمالاً روند ضدعفونی کردن به خوبی صورت نمی‌‌گیرد و حتی ممکن است لکه‌های زیادی بر روی سطح مدنظر به وجود آیند.

بنابراین، می‌توان به طور کلی بیان کرد که سرکه یکی از پاک‌کننده‌های ناشی از مواد طبیعی به شمار می‌آيد که امکان کشتن میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف با آن وجود دارد، البته اگر بتوانید بوی تند و نامطبوع آن را به هر نحوی که شده تحمل کنید!

بیشتر بخوانید: قدرت کف کنندگی شوینده لباس شویی

موارد استفاده از جوش شیرین

گزینه دیگری که قصد داریم به آن اشاره کنیم، جوش شیرین است که در زبان لاتین به آن بیکینگ سودا (Baking soda) گفته می‌شود. این ماده در واقع همان سدیم هیدورژن کربنات است که هر ساله میزان بسیاری زیادی از آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که جوش شیرین هم در مواد منفجره و هم در کپسول‌های آتش‌نشانی به کار می‌رود!

خواص بهداشتی مناسب جوش شیرین موجب شده است تا از آن برای ساخت محصولات مختلفی از جمله ضدتعریق‌ها یا دئودورانت‌ها نیز کمک گرفته شود. نکته مهم در مورد جوش شیرین آن است که این ماده برخلاف سرکه بوی نامطبوعی از خود ساطع نمی‌کند و به همین جهت بسیاری از افراد به جای سرکه آن را انتخاب می‌کنند.

مزیت دیگری که در رابطه با جوش شیرین باید به آن اشاره شود، ملایم‌تر بودن این ماده است. اگر قصد دارید سطحی حساس را تمیز کنید که مطمئن هستید سرکه به آن آسیب می‌زند، بهتر است به سراغ جوش شیرین بروید. این ماده خاص معمولاً هیچ‌گونه تغییری در سطح مدنظر شما به وجود نمی‌آورد که خود یک نکته مهم در رابطه با مقایسه پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین و سایر محصولات مشابه است.

اگرچه خوردن این ماده بدون ضرر است، اما انجام آن به مقدار بیش از حد عادی می‌‌تواند خطراتی جدی به همراه داشته باشد. این مورد باید در زمان استفاده از جوش شیرین به عنوان یک ماده پاک‌کننده به خوبی مورد توجه قرار بگیرد. استفاده کردن از جوش شیرین نامرغوب نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت و هیچ‌ کمکی به تمیز کردن محیط نمی‌کند. به همین دلیل لازم است که در زمان خرید جوش شیرین کیفیت آن را به عنوان یک اولویت اساسی در نظر داشته باشید.

صدرا شیمی به عنوان مرکز فروش تگزاپون، گلیسیرین، بتائین، سود پرک، اسید سولفونیک و سایر مواد اولیه شوینده با نازل ترین قیمت می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت خرید با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

محصولات شوینده و مقایسه آن‌ها با دو مورد دیگر

مقایسه مواد شوینده

مواد شوینده به صورت ویژه برای پاک کردن سطوح مختلف ساخته شده‌اند و به صورت صنعتی تولید می‌شوند. این مواد دارای فرمولاسیون اختصاصی خود هستند و همین فرمولاسیون به آن‌ها کمک می‌کند تا تقریباً هر نوع آلودگی را به طور کامل پاک کنند.

به منظور ساخت مواد شوینده صنعتی باید از موادی به نام سورفکتانت استفاده شود. سورفکتانت‌ها وقتی که در محلول‌های رقیق قرار بگیرند می‌توانند عملکردی قابل توجه جهت پاک کردن آلودگی‌ها از خود نشان دهند. مواردی همچون پودر لباسشویی، صابون، شیشه پاک‌کن و… در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین تفاوت مواد شوینده با جوش شیرین و سرکه را می‌توان در طبیعی و شیمیایی بودن آن‌ها دانست. در حالی که سرکه و جوش شیرین عموماً به عنوان دو ماده طبیعی شناخته می‌شوند،‌ مواد شوینده به صورت صنعتی به تولید می‌رسند و در روند ساخت آن‌ها باید ترکیبات شیمیایی مختلفی را در کنار هم قرار داد.

ساخت مواد شوینده کاربردی از ابتدای قرن بیستم به بعد افزایش پیدا کرد. تا پیش از آن معمولاً مردم تنها صابون در اختیار داشتند، صابون‌هایی که از طریق فرایند‌های سنتی و زمان‌بر به تولید می‌رسیدند. مقایسه پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین و سایر مواد شوینده از همان زمان اهمیت پیدا کرد. امروزه با حضور در یک فروشگاه می‌توان انبوهی از مواد شوینده مختلف را به راحتی مشاهده و خریداری کرد.

پیشرفت علم به ما این اجازه را داده است تا برای هر نوع کاربرد خاصی یک ماده شوینده تولید کنیم. این یک نکته بسیار مناسب محسوب می‌شود، اما باید به یاد داشت که برخی از مواد شوینده برای محیط زیست خطرناک هستند. علاوه بر این، استفاده مداوم از آن‌ها بدون بهره‌گیری از دستکش می‌تواند به پوست دست شما آسیب وارد کند.

بیشتر بخوانید: شستشوی لباس برای پوست های حساس

مقایسه از نظر قیمت | پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین

حال که جوش شیرین، سرکه و مواد شوینده شیمیایی را به طور کامل شناختیم، بهتر است در مورد قیمت هر یک از این مواد نیز صحبتی داشته باشیم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر به جای مواد شوینده صنعتی به سراغ سرکه و جوش شیرین بروند،‌ می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشند. متأسفانه باید بیان کرد که این موضوع کاملاً نادرست است.

برای پاک کردن یک سطح به کمک جوش شیرین و یا سرکه معمولاً به مقدار بسیار زیادی از این مواد نیاز دارید، این در حالی است که تنها با مقدار بسیار کمی مواد شوینده صنعتی می‌توان همان سطح را به خوبی تمیز کرد. تکرار همین امر ساده به ما نشان می‌دهد که استفاده کردن از مواد شوینده صنعتی همواره به صرفه‌تر از گزینه‌های دیگر خواهد بود.

از سوی دیگر، نباید فراموش کرد که در بسیاری از موارد، به منظور پاک کردن سطح مدنظر خود با کمک جوش شیرین و یا سرکه باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید. همان سطح تنها در عرض چند دقیقه به کمک یک ماده شیمیایی صنعتی به خوبی پاک خواهد شد. پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین نسبت به این مواد واقع در سطح پایین‌تری قرار دارد. در واقع استفاده از مواد شوینده صنعتی نه تنها منجر به کاهش هزینه‌های ما می‌شود، بلکه منجر به صرفه‌جویی در زمان نیز خواهد شد.

اگر برای وقت خود ارزش قائل هستید و می‌‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون صرف هزینه‌های زیاد محیط مشخصی را به طور کامل پاک و ضدعفونی کنید، به سراغ محصولات شوینده صنعتی بروید. استفاده صحیح از این محصولات نه تنها خطری برای شما ایجاد نمی‌‌کند، بلکه مزایای مختص به خود را دارد.

کدامیک از این موارد را انتخاب کنیم؟

انتخاب کردن از بین شوینده‌های صنعتی و جوش شیرین و سرکه بسیار ساده است، اما ممکن است برای طرفداران محیط زیست به امری چالش‌برانگیز تبدیل شود. خوشبختانه امروزه تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده صنعتی در تلاش هستند تا مواد شیمیایی خطرناک برای محیط زیست را از محصولات خود حذف کنند.

این امر شاید منجر به کاهش قدرت پاک‌کنندگی آن‌ها شود، اما با توجه به تغییرات اقلیمی و همچنین مسئله گرمایش زمین باید جدی گرفته شود. نکته جالب آن است که حتی با کاهش قدرت پاک‌کنندگی این مواد شوینده، محصولات مذکور باز هم از جوش شیرین و یا سرکه قوی‌تر خواهند بود.

در مناسب بودن جوش شیرین و سرکه برای کاربردهای مختلف هیچ شکی نیست، اما طبیعتاً نباید انتظار داشته باشید که این دو ماده عملکردی همانند یک فرمولاسیون پیچیده که سال‌ها بر روی آن کار شده است داشته باشند. با انتخاب به جای هر یک از این موارد، پاکیزگی محیط مدنظر خود را به راحتی بهبود دهید.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف پودر لباس شویی

سخن پایانی

در این متن صدرا شیمی به عنوان مرکز خرید سود پرک به بررسی پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین و مواد شوینده پرداخته است. برای بسیاری از افراد، استفاده از مواد پاک‌کننده‌ای که قدرت بالایی داشته باشند به یک امر حیاتی تبدیل شده است. این موضوع کاملاً قابل درک خواهد بود، زیرا هیچ یک از ما دوست نداریم وقت خود را صرف به کارگیری مواد و ترکیبی بکنیم که نمی‌توانند سطوح مدنظرمان را به خوبی تمیز کنند.

اگرچه امکان استفاده از سرکه و جوش شیرین برای پاک کردن بخش‌های خاصی از منزل وجود دارد، اما همواره توصیه می‌شود که از محصولات شوینده برای انجام این کار استفاده کنید. این محصولات به نحوی ساخته شده‌اند که به خوبی تمامی نیازهای شما را برطرف کنند، آن هم بدون اینکه هزینه زیادی را برای خرید آن‌ها پرداخت نمایید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *