مواد اولیه شوینده | مواد اولیه مایع ظرفشویی | مواد اولیه مایع دست شویی

4.5/5 - (4 امتیاز)

در فرمولاسیون شوینده معمولاً از مواد اولیه شوینده مانند تگزاپون،اسید سولفونیک، لورامید، بتایین، سولفوسوکسینات، سود پرک، اسید سیتریک،تری اتانول آمین،نگهدارنده،اسانس،رنگ و …. استفاده می شود.

بازرگانی صدرا شیمی یکی از گروه های فعال در حوزه تولید و توزیع مواد اولیه شوینده شامل مواد اولیه مایع ظرفشویی،مواد اولیه مایع دست شویی،مواد اولیه شامپو،مواد اولیه پودر لباس شویی و مواد اولیه شامپو کارواش است.

در کارنامه این بازرگانی مشتریانی بزرگی چون شرکت پاکسان،پاکشو،پدیده شیمی غرب،پدیده شیمی قرن،پارس بین الملل و پاکنام می باشد.بازرگانی صدرا شیمی مواد اولیه شوینده مانند تگزاپون ، لورامید ، اسید سولفونیک ، بتایین و .. را با پایین ترین قیمت بین تولید کنندگان مواد اولیه شوینده در سراسر کشور توزیع می کند.

مزیت های خرید از صدرا شیمی

  1. قیمت یکسان با کارخانه
  2. فروش مواد اولیه شوینده به صورت خرده بار ( از ۲۰ کیلو به بالا ) و تناژ
  3. موجودی دایمی و همیشگی محصول
  4. فروش مواد اولیه شوینده با تاریخ تولید معتبر و تازه
  5. بشکه های  پلمب کارخانه و اصلی
  6. پشتیبانی کیفی محصول
  7. پاسخ گویی و ارسال سریع سفارش محصول
  8. ارسال بار از انبار تهران با دسترسی سریع و راحت به سرتاسر کشور
  9. فروش پک کامل مواد اولیه شوینده (مشتری نیاز به خرید محصول از شرکت های مختلف برای تامین مواد اولیه خود ندارد )

اگر به دنبال خرید مواد اولیه مایع ظرف شویی و مواد اولیه مایع دست شویی هستید با واحد فروش صدرا شیمی تماس بگیرید و پایین ترین قیمت بازار را دریافت کنید.

در این مطلب می خواهیم به برخی مواد اولیه پر کاربرد در محصولات شوینده مانند مایع دست شویی ،مایع ظرف شویی و پودر های لباس شویی بپردازیم.

مواد اولیه شوینده و ظرفشویی و دست شویی

سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) یا تگزاپون

تگزاپون یا سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) یا تگزاپون و فرمول مولکولی NaC12H25SO4  خمیر نیمه شفاف سفید یا مایل به زرد است که دارای بوی ملایم بوده و در غلظت های ۳۰ و ۷۰ در صد در بازار موجود است . تگزاپون در زمره سورفکتانت های آنیونی محسوب می شود و از خانواده آلکیل اتر سولفات ها می باشد و از ترکیب یک الکل چرب مانند روغن نارگیل با اکسید اتیلن و متعاقب ان سولفوناسیون  حاصل می شود.

تگزاپون به دو شکل N70 و صدفی موجود است. تگزاپون صدفی نسبت به N70 دارای خلوص کمتری است و در تولید محصولات شوینده صدفی و غیر شفاف مانند شامپوها استفاده می شود. تگزاپون N70 خمیری است با ویسکوزیته بالا که در تولید مایعات شوینده شفاف کاربرد دارد.

تگزاپون با داشتن قدرت کف کنندگی و پاک کنندگی از مهمترین مواد اولیه در تولید محصولات شوینده مانند: مایع ظرف شویی، مایع دست شویی، شامپو، خمیر دندان و … می باشد.

اسید سولفونیک ( LABSA )

اسید سولفونیک یک سورفکتانت آنیونی با حالت مایع و رنگ قهوه ایی  است که در فرمول بسیاری از مواد شوینده پودری و مایع استفاده می‌شود.نقش اسید سولفونیک به عنوان مواد اولیه شوینده به عنوان کف کننده،پاک کننده و از بین برنده لک ها می باشد.

بتایین (Betaine )
بتایین اغلب در صابون ها و شامپو ها، و همچنین بعضی از محصولات مو استفاده می شود. کوکو بتائین از روغن نارگیل مشتق شده است که به توصیف آن به عنوان یک محصول طبیعی منجر شده است. کوکو بتایین عمدتا به عنوان یک سورفکتانت خفیف در محصولاتی مانند شامپو بچه استفاده می شود. به عنوان یک راه برای ایجاد صابون کمتر باعث تحریک پوست و چشم شده است

لورامید(کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید)

لورامید یا کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید یا کوکامید DEA با فرمول شیمیایی R-CO-N(CH2CH2OH)2 به عنوان یک عامل تولیدکننده کف، غلظت دهنده، ویسکوزدهنده در صنعت کاربرد دارد. طبق جدول مشخصات فنی این ماده به صورت مایعی شفاف و شربت مانند با بوی منحصر به فرد خود است. رنگ آن زرد یا زرد کمرنگ است. PH آن در حدود ۹-۱۱ و در رنج قلیایی قرار گرفته است. است. حداکثر آمین آزاد آن ۵ درصد، حداکثر میزان اسید چرب آزاد بر حسب لوریک اسید ۵/۰ درصد، رطوبت یک درصد و نقطه انجماد آن صفر درجه سانتیگراد بوده و حداقل میزان آمین های ترکیب شده با آن ۳۱ درصد است.

سولفوسوکسینات

سولفوسوکسینات یک سورفکتانت آنیونی با حالت مایع و رنگ شفاف بی رنگ یا متمایل به زرد است.سولفوسوکسینات یک سورفکتانت ملایم است که با آب کف می کند و پوست و مو را تمیز می کند.این ماده به عنوان مواد اوالیه شوینده ها در فرمول تهیه انواع شامپوها و پاک کننده های صورت کاربرد دارد.

سود پرک (هیدروکسید سدیم)

هیدروکسید سدیم یک قلیای قوی است که به صورت مایع و جامد (پرک) موجود است.حمل و نقل سود پرک نسبت به سود مایع بسیار راحت تر و کم خطر تر است.در فرمول شوینده ها معمولا از سود پرک برای تنظیم PH محصول نهایی استفاده می شود.

اسید سیتریک

اسید سیتریک یا جوهر لیمو به صورت پودر سفید رنگی است که که در فرمول مواد شوینده برای تنظیم PH  وهمچنین به عنوان ضد عفونی کننده کاربرد دارد.هم چنین در محصولاتی که به منظور نرم کردن آب به کار می روند نیز استفاده می شود. در نتیجه این اسید در پودر‌های لباسشویی و صابون ‌ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تری اتانول آمین

تری اتانول آمین مایعی بی رنگ تا زرد کمرنگ و گرانرو (چسبناک) است.نقش این ماده در شوینده ها به عنوان خنثی كننده و تنظیم PH و همچنین امولسیون کننده کاربرد دارد.است. است. تری اتانول آمین موادی که کاملاً در آب محلول نیستند را حل می کند و اسیدهای چرب را خنثی می کند.

نگهدارنده

نگهدارنده مواد شوینده  (Preservatives)، مواد شیمیایی هستند که به محصول اضافه می شوند تا از پوسیدگی و فساد آن جلوگیری کنند.نگهدارنده ها موادی هستند که به فرمولاسیون انواع محصولات شوینده اضافه می شوند تا رشد باکتری ها و قارچ ها را مهار کنند.

اسانس

شوینده ها و تمیز کننده های خانگی و صنعتی بدون اسانس مواد شوینده، یک محلول معمولی هستند و ممکن است پس از استفاده، بوی نامطبوع مواد اولیه شوینده به مشام شما برسد.اسانس مواد شوینده مسئولیت ایجاد رایحه و بوی خوش در تمام شوینده های صنعتی یا خانگی را بر عهده دارند.

ما در صدرا شیمی اسانس های مواد شوینده مانند لیمو،توت فرنگی،پرتقال،هلو،موز،سیب،رز انگلیسی،نارگیل،گلهای بهاری و لوندر را عرضه می کنیم.

رنگ

رنگ در مواد شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی برای بازاریابی و برندسازی بسیار موثر است.رنگ مواد شوینده باید پایدار در برابر مواد قلیایی،پایدار در برابر سولفات و پرکربنات،مقاومت بسیار خوب در برابر نور،بدون ایجاد لکه روی پارچه هنگام شستشو باشد.

برای درک بهتر موارد فوق ما لیبل چند ماده شوینده را برای شما در زیر آورده ایم:

مواد تشکیل دهنده مایع ظرف شویی معمولی: اسید سولفونیک،تری اتانول آمین،کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید (لورامید)،کلرید سدیم (نمک)،هیدروکسید سدیم(سود پرک)،رنگ،اسانس مجاز،کلرومتیل ایزو تیازولین،آب سختی گیری شده

مواد تشکلی دهنده مایع ظرف شویی پریل: آب،آلکیل بنزن سولفونیک اسید(اسید سولفونیک)،سدیم لوریل اتر سولفات(تگزاپون)،هیدروکسید سدیم،کوکامیدو پروپیل بتایین(بتایین)،اسانس،مخلوط ایزو تیازولین،دناتونیوم بنزوات(تلخ کننده)،اسید فسفونیک،رنگ

مواد تشکیل دهنده شامپو معمولی ( شامپو تخم مرغی ): آب،اسید سیتریک،بتایین،کوکوناتDEA(لورامید)،SLES (تگزاپون)،کلرید سدیم،اسانس،نگهدارنده.رنگ مجاز

فروش و قیمت مواد اولیه شوینده

بازرگانی صدرا شیمی تمام تلاش خود را برای ارایه و فروش مواد اولیه شوینده با قیمت مناسب به کار گرفته است.

شما می توانید برای خرید مواد اولیه شوینده شامل مواد اولیه مایع ظرفشویی،مواد اولیه مایع دست شویی،مواد اولیه شامپو،مواد اولیه پودر لباس شویی و مواد اولیه شامپو کارواش و استعلام قیمت مواد اولیه شیمیایی با بازرگانی صدرا شیمی تماس بگیرید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *