هیدرو سولفیت سدیم آلمانی و چینی

Rate this post

هیدرو سولفیت سدیم (Sodium hydro sulfite)چیست؟

هیدرو سولفیت سدیم (Sodium hydro sulfite) یا سدیم دیتیونیت با فرمول شیمیایی Na2S2O4 (با نام عمومی بلانکیت) یک پودر کریستالی سفید تا لیمویی رنگ با بوی گوگردی (بوی تخم مرغ فاسد) است. هیدروسولفیت سدیم ماده ایی کاربردی و مهم در صنایع نساجی و کاغذ سازی به حساب می آید . این ماده یکی از مواد اولیه مهم در مواد شیمیایی بخصوص در صنایع رنگرزی و چاپ می باشد. در واقع عمده کاربرد این محصول را می توان در صنایع کاغذ سازی و نساجی در نظر گرفت .

هیدرو سولفیت سدیم

روش تولید هیدرو سولفیت سدیم

دو طریق برای تولید این ماده وجود دارد

در روش نخست: گرد روی، سدیم بی سولفیت را دردمای اتاق می کاهد: ۲NaHSO3 + H2SO3+ Zn ͢ ZnSO3 + Na2S2O4 +2H2O

محصول به دست آمده با شیرآهک واکنش داده تا هر مقدار اسید آزاد خنثی شود، ازاین طریق انحلال پذیری ZnSO3 کاهش یافته و با کاغذ صافی جدا می شود. برای جدا نمودن Na2S2O4 . 2H2O هم از سدیم کلرید استفاده می گردد. بعد از جدا شدن با الکل، آبگیری و خشک می شود. بلورهای این ماده فقط درحالت خشک پایدارند.

درفرایند دوم، تعلیقی آبی ازگرد روی درفرمالدهید با گوگرد دیوکسید در۸۰ ۰ C وارد عمل می شود. درمجاورت نمک قلیایی دوبار واکنش تجزیه اتفاق می افتد و نمک سدیم به دست می آید. محصول خالص نیز از طریق تبخیر در خلا حاصل می شود. طریق دیگرکاهش محلول سدیم سولفیت با ملغمه سدیم [ که درتهیه کلربا استفاده ازپیل جیوه ای درPH کنترل شده درحد ۵ الی ۷ تشکیل می شود ] است. ازسدیم فرمات که به عنوان محصول جانبی که درساخت پنتااریتریتول تشکیل می شود، می توان سدیم هیدروسولفیت تهیه نمود.

برای این کارسدیم فرمات دریک محلول الکلی قلیایی با گوگرد دیوکسید وارد واکنش می شود

کاربرد هیدرو سولفیت سدیم

به طور گسترده به عنوان ترکیب بی‌رنگ کننده در صنایع مختلف از جمله خشکبار ، قند و شکر، کاغذ و نساجی و احیاء کردن فیبرهای سلولزیبه کار برده می‌شود. رنگ­ زدایی این ترکیب از طریق سازوکار اکسایش-کاهش صورت می­ پذیرد .

آنالیز هیدرو سولفیت سدیم

برای دانلود آنالیز روی لینک زیر کلیک کنید.

آنالیز هیدرو سولفیت سدیم آلمانی

بسته بندی

هیدرو سولفیت سدیم آلمانی و چینی در بشکه های ۵۰ و ۱۰۰ کیلویی با قیمت مناسب برای فروش موجود است.

سوالات متداول :

کاربرد هیدروسولفیت سدیم چیست؟

سدیم هیدروسولفیت (یا “هیدرو”) یک عامل کاهنده عمومی است که برای رنگرزی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک جایگزین غیر تهاجمی برای سفید کننده برای از بین بردن رنگ از پارچه های رنگ شده و برای سفید کردن منسوجات عتیقه استفاده می شود.

آیا سدیم هیدروسولفیت سفید کننده است؟
هیدرو سولفیت سدیم یا دی تیونیت سدیم یک ماده شیمیایی سفید کننده احیا کننده است. سفید کردن احیایی نه تنها برای سفید کردن، بلکه برای از بین بردن رنگ از کاغذ رنگی بازیافت شده و کاغذ بدون کربن ضروری است.

هیدروسولفیت سدیم باز است یا اسید؟
سدیم هیدروسولفید (NaHS) یک باز شیمیایی است. هنگامی که سولفید هیدروژن با اسیدها واکنش می دهد، هیدروژن سولفید گازی قابل اشتعال و سمی تولید می کند.

آیا هیدروسولفیت سدیم در مواد غذایی بی خطر است؟
هیدروسولفیت سدیم بلنکیت با فرمول شیمیایی Na2S2O4 نامیده می شود، یک افزودنی سمی غذایی است که در صنایع غذایی برای بهبود کیفیت ظاهری غذا به کار می رود.

کاربرد هیدروسولفیت سدیم در صنعت قند چیست؟
هیدروسولفیت سدیم به عنوان یک عامل سفید کننده و نگهدارنده در مواد غذایی مانند میوه های خشک، سبزیجات خشک، ورمیشل، گلوکز، شکر، شکر سنگی، کارامل، آب نبات، گلوکز مایع، شاخه های بامبو، قارچ و قارچ های کنسرو شده استفاده می شود.

هیدروسولفیت سدیم به عنوان رنگ برنده

برای حذف رنگ از منسوجات، سدیم هیدروسولفیت را با سودا اش ( کربنات سدیم ) در قسمت های مساوی (۱:۱) در ۳-۵ درصد وزن خشک پارچه اضافه کنید و حرارت را ادامه دهید. حذف رنگ با مایع در حال جوش بهترین عملکرد را دارد.

خرید هیدرو سولفیت سدیم

برای خرید و استعلام قیمت هیدرو سولفیت سدیم آلمانی و هیدرو سولفیت سدیم چینی در انبار شورآباد تهران با بازرگانی صدرا شیمی تماس بگیرید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *