بررسی خواص اسید سیتریک برای پوست

Rate this post

آشنایی با خواص اسید سیتریک برای پوست، روتین پوستی شما را متحول می‌کند و به داشتن بهترین برنامه برای حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. اگر تا به حال از این ماده معجزه‌آسا برای سلامت پوست خود استفاده نکرده‌اید و با تاثیرات فوق‌العاده آن روی پوست آشنایی ندارید، کافی است تا انتهای این مطلب همراه مرکز فروش تگزاپون صدفی صدرا شیمی باشید تا شما را با تاثیرات ویژه این ماده آشنا کنیم و چگونگی استفاده از آن برای بهره‌گیری از حداکثر خواص را نیز توضیح دهیم. چناچه به اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، همراه ما باشید.

اسید سیتریک چیست؟

پیش از پرداختن به خواص و فواید اسید سیتریک برای پوست، ابتدا باید به ذکر نکاتی کلی در مورد این ماده و ماهیت آن بپردازیم. اسید سیتریک، نوعی اسید طبیعی است که در بعضی میوه‌ها مانند مرکبات و لیمو ترش وجود دارد. خواص این ماده فوق‌العاده بوده و همین موضوع موجب کاربردهای متنوع آن شده است. از اسید سیتریک در صنایع دارویی برای تولید انواع داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده، تولید مواد غذایی و… استفاده می‌شود.

اسید سیتریک به دلیل طبیعی بودن و ضرر و آسیب کمتری که به پوست می‌رساند یکی از محبوب‌ترین اسیدها در دنیا است که این روزها بسیار مورد توجه صنایع قرار گرفته است. پزشکان و متخصصان معتقدند این ماده کاربردی خواص زیادی هم دارد که برای داشتن پوست، مو و حتی بدنی سالم نباید از مصرف آن غفلت کرد.

خواص اسید سیتریک برای پوست چیست؟

خواص اسید سیتریک برای پوست

همان‌طور که گفتیم اسید سیتریک ماده‌ای پر فایده است و اگر به درستی از آن استفاده شود، خواص زیادی برای سلامتی خواهد داشت. از جمله فواید این ماده می‌توان به خواص اسید سیتریک برای پوست اشاره کرد. این اسید طبیعی و عالی که به راحتی می‌توان آن را از مرکبات ترش مزه دریافت کرد، به دلیل فواید فراوان برای پوست محبوبیت زیادی دارد. این اسید با خواص متنوع خود پوست را تراپی کرده و موجب سلامت، شادابی و نشاط آن می‌شود. در ادامه چند مورد از خواص این ماده برای پوست را با هم بررسی می‌کنیم.

لایه برداری

اولین خاصیت این ماده برای پوست صورت، لایه برداری آن است. پوست ما در معرض انواع آلودگی‌ها مانند گرد و خاک، دود خودروها و… قرار دارد. همین موضوع باعث جذب آلاینده‌ها و جای‌گیری آن‌ها در میان منافذ پوستی شده و یک لایه از آلودگی‌ها روی پوست ایجاد می‌کند که باعث تیره شدن پوست می شود.

با استفاده از این خاصیت اسید سیتریک می‌توان لایه آلاینده‌ها را از سطح پوست برداشت. به علاوه خاصیت لایه برداری این ماده کمک می‌کند که سلول‌های مرده از سطح پوست پاک شده و سلول‌های جوان و زیبایی باقی بمانند که هم در روشن شدن رنگ پوست و هم در لطافت آن موثر است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با خواص وازلین

کنترل چربی

چربی پوست تا حدی طبیعی است و نه تنها مشکل‌ساز نیست بلکه از بسیاری مشکلات مانند پوسته پوسته شدن بعد از مصرف محصولات آرایشی و… نیز جلوگیری می‌کند اما زمانی که ترشح چربی از سلول‌های سطحی پوست بیشتر از حدر نرمال شود، دیگر طبیعی نخواهد خواهد بود. در چنین شرایطی پوست دائما چرب می‌شود و حتی اگر روزانه چند نوبت هم آن را تمیز کنید، پس از مدتی مجددا چرب خواهد شد.

برای کنترل چربی سطح پوست و به تعادل رساندن میزان ترشح آن، استفاده از اسید سیتریک کمک زیادی می‌کند. خواص اسید سیتریک برای پوست و کنترل چربی، تا حد قابل توجهی این عارضه را کاهش داده و باعث بهبود وضعیت پوست می‌شود. کاهش چربی پوست در ظاهر شخص هم تاثیر دارد و پوست براق او را به پوستی مات و زیبا تبدیل می‌کند.

درمان جوش

درمان جوش

جوش‌ صورت از جمله عوارض اجتناب‌ناپذیر است که در همه افراد، حتی با استفاده از روتین‌های سر سخت پوستی باز هم احتمال جوش زدن در صورت و گردن وجود دارد و این موضوع برای بیشتر افراد آزاردهنده است زیرا جوش‌های پوست، چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اسید سیتریک اما در این زمینه هم کاربردی است و با کاهش اسیدیته پوست باعث می‌شود که محیط مناسب رشد باکتری‌ها که موجب جوش زدن صورت می‌شدند از بین رفته و پوست نرمال و سالم شود. زمانی که باکتری‌های پوست کاهش پیدا کنند، چربی پوست نیز تا حد زیادی کمتر شده و جوش‌ها هم از بین می‌روند.

خواص آنتی اکسیدانی

اسید سیتریک دارای خواص آنتی اکسیدانی هم است و از این نظر نیز به پوست صورت شما کمک می‌کند. همان‌طور که گفتیم پوست ما به عنوان یک لایه بیرونی، بیشتر از هر جای دیگری در معرض آلاینده‌ها قرار داد، در نتیجه احتمال اینکه رادیکال‌های آزاد نیز جذب پوست شده و به آن آسیب برسانند، بسیار زیاد است. برای جلوگیری از این مشکل اسید سیتریک کمک کننده است.

این ماده حاوی آنتی اکسیدان است و با به اشتراک گذاشتن الکترون خود با رادیکال‌های آزادی که در سطح پوست وجود دارد، آن‌ها را خنثی کرده و از این طریق مانع آسیب‌های پوستی مانند چین و چروک، جوانی و… می‌شود.

صدرا شیمی به عنوان برترین فروشنده مواد شیمیایی اولیه مانند اسید فسفریک، اسید سیتریک، تگزاپون، سود پرک، بتائین و… با نازل ترین قیمت می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و  استعلام قیمت با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

تنظیم PH از دیگر خواص اسید سیتریک برای پوست

از دیگر خواص اسید سیتریک برای پوست می‌توان به تنظیم PH اشاره کرد. احتمالا می‌دانید که PH سالم برای پوست در بازه ۴٫۷ تا ۵٫۷۵ قرار دارد و مقدار بیشتر یا کمتر آن، نشان از یک عارضه پوستی یا چرب و خشک بودن بیش از اندازه پوست است که به مرور زمان آن را تغییر داده و باعث مشکلات جدی برای پوست می‌شود. با استفاده از اسید سیتریک اما می‌توان PH پوست را به راحتی متعادل کرد.

اسید سیتریک با خاصیت ضعیف اسیدی خود از قلیایی شدن پوست جلوگیری می‌کند. این موضوع نیز باعث می‌شود که چربی‌های سطح پوست به صورت طبیعی ترشح شوند و در نتیجه، کیفیت و وضعیت پوست روز به روز بهتر شود.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: سیلیکات سدیم چیست؟

مبارزه با چین و چروک‌ها

مبارزها با چین و چروک‌ها را می‌توان به عنوان خاصیت دیگر اسید سیتریک برای پوست معرفی کرد. لایه برداری پوست تا حد زیادی چین و چروک‌ها را درمان می‌کند و بعد از آن با تولید کلاژن این موضوع بیشتر شده و احتمال از بین رفتن کلیه چین و چروک‌ها وجود دارد.

این ماده همچنین به درمان هر چه سریع‌تر مشکلات پوستی مانند جای زخم هم کمک می‌کند. دقت کنید که به دلیل اسیدی بودن این ماده هر چند به مقدار خیلی ضعیف، احتمال سوزش پوست در محل زخم وجود دارد. بنابراین اگر در پوست شما زخمی وجود دارد و هنوز تازه است از زدن اسید ستیریک خودداری کنید و در صورت نیاز آن را با مقدار مناسب آب رقیق کنید.

شفافیت پوست

اسید سیتریک باعث شفافیت پوست هم می‌شود و این اثر شگفت انگیز آن هم از دیگر خواص اسید سیتریک برای پوست است. در صورتی که از این ماده به درستی استفاده شود و سلول‌های مرده سطح پوست با کمک آن کاهش پیدا کنند، پوست پاکسازی شده و از این طریق شفافیت آن چندین برابر می‌شود.

این خاصیت اسید سیتریک برای پوست موجب شده که از آن برای مواردی مانند کاهش تیرگی زیر بغل، تیرگی زیر چشم و… نیز استفاده می‌شود. مشابه این خاصیت زمانی است که برای رفع تیرگی زیر بغل از پوست مرکبات استفاده می‌شود. در واقع اسید سیتریکی که با کرم‌های آرایشی و… استفاده می‌شود، همان خاصیت را داشته و با رفع سلول‌های مرده باعث روشن شدن پوست شما می‌شود.

مضرات اسید سیتریک برای پوست

مضرات اسید سیتریک

تا اینجا به نکات زیادی در مورد خواص اسید سیتریک و معجزه آن برای پوست اشاره کردیم اما مانند هر ماده دیگری این ماده هم می‌تواند مضرات و عوارضی برای پوست داشته باشد که اگر به درستی از آن استفاده نشود، شامل حال پوست می‌شود. از جمله مشکلات و خطراتی که این ماده برای پوست دارد می‌توان به خاصیت اسیدی آن روی پوست‌های بسیار حساس اشاره کرد. در واقع اگر پوست شما بسیار نازک و حساس باشد و از اسید سیتریک خالص یا با غلظت بالا استفاده کنید، احتمال اینکه در اثر انجام این کار دچار مشکلاتی مانند قرمز شدن پوست یا سوزش پوست شوید وجود دارد.

همچنین اسید سیتریک در بعضی موارد باعث می‌شود که حساسیت پوست نسبت به نور خورشید بیشتر شده و در معرض آفتاب و تابش مستقیم خورشید، پوست دچار حساسیت و التهاب شود. این موضوع نیز بیشتر در پوست‌های حساس رخ می‌دهد. به هر حال نباید از خواص اسید سیتریک برای پوست غافل شد و تنها به دلیل چند عارضه جزئی از مصرف این ماده خودداری کرد. به خصوص اگر از این ماده با غلظت مناسب استفاده شود، مشکلات بعدی آن بسیار کم خواهد بود و حتی می‌توان گفت هیچ عارضه‌ای برای پوست شما نخواهد داشت.

سخن پایانی:

اسید سیتریک را معجزه پوست و مو می‌دانند اگر به درستی از آن استفاده شود. این ماده تاثیر مثبت زیادی روی پوست داشته و باعث کاهش چین و چروک، تیرگی و بسیاری مشکلات رایج پوستی که برای حل آن‌ها نیاز به هزینه‌های گزاف برای لوازم آرایشی است، می‌شود. البته باید به این نکته دقت کنید که اسید سیتریک نباید برای پوست شما ایجاد حساسیت کند و اگر پوستی حساس دارید یا به هر دلیلی به موارد مشابه اسید سیتریک یا محصولاتی که حاوی این ماده هستند، حساسیت دارید باید از مصرف آن خودداری کنید تا دچار هیچ گونه عارضه یا مشکلی نشوید. همچنین انتخاب محصولات آرایشی معتبر حاوی این ماده نیز برای بهره‌گیری از خواص آن بدون بروز هیچ مشکلی اهمیت زیادی دارد و کمک زیادی به استفاده بدون عارضه از اسید سیتریک می‌کند.

اگر این مطلب از مرکز فروش گلیسیرین صدرا شیمی برایتان مفید بود یا تجربه ای در زمینه خرید انواع اسید سیتریک و تاثیر آن بر سلامت پوستتان دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *