تاثیر گلیسیرین برای پوست و خواص آن

Rate this post

گلیسیرین نوعی الکل طبیعی است که از روغن هسته بسیاری از گیاهان تهیه می‌شود. این ماده به دلیل ترکیباتی که در ساختار خود دارد به صورت طبیعی خواص معجزه آسایی برای درمان مشکلات پوستی از خود نشان می‌دهد. بنابراین بسیاری از افرادی که به طراوت و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند، به عنوان یک ماده بی‌خطر برای تقویت پوست خود از آن استفاده می‌کنند. اگر تاکنون با ویژگی‌های این ماده برای تقویت پوست آشنا نشده‌اید، توصیه می‌کنیم در این مقاله با مرکز فروش تگزاپون صدرا شیمی همراه باشید تا در خصوص خواص گلیسیرین برای پوست مطالبی را خدمتتان بیان نماییم.

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین ماده‌ای است که معمولاً از روغن‌ هسته گیاهانی مانند خرما، انگور و غیره استخراج می‌شود و برای از بین بردن بسیاری از مشکلات پوستی و جلوگیری از ابتلا به آنها ترکیبی بسیار با ارزش به حساب می‌آید. گلیسیرین که علاوه بر روغن گیاهان در برخی از مواقع از مشتقات نفتی نیز به صورت صنعتی تولید می‌شود، خواص مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد. در حقیقت این ماده با جذب رطوبت محیط و جلوگیری از دست دادن رطوبت آن، باعث حفظ این عنصر حیاتی در پوست می‌گردد.

علاوه بر آن با توجه به اینکه در بافت سلول‌های پوستی به صورت طبیعی مقداری گلیسیرین وجود دارد، این ماده سازگاری بسیار بالایی با ساختار پوست از خود نشان می‌دهد. به عبارت دیگر می‌توان گفت گلیسیرین ماده‌ای است که به صورت طبیعی پوست را هیدراته می‌کند؛ همین قابلیت جادویی برای از بین بردن مناطق خشک و خشن پوست بسیاری از افراد که با این مشکل روبرو هستند بسیار موثر است.

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب گلیسیرین این است که آب را از لایه‌های عمیق پوست، مثل لایه دوم به لایه‌های بالایی آن کشانده و از این طریق هم می‌تواند نواحی بیرونی پوست را از خشکی و مشکلاتی که در پی آن بروز می‌کند محافظت نماید.

در خصوص ساختار شیمیایی گلیسیرین باید گفت که این ماده‌ بی‌رنگ و بی‌بو است، طعم شیرینی دارد و از خود قابلیت چسبندگی نشان می‌دهد.

خواص گلیسیرین برای پوست

خواص گلیسیرین بر پوست

مهم‌ترین مشخصه‌ای که باعث می‌شود از گلیسیرین برای درمان مشکلات پوستی و تقویت آن استفاده کنند، خاصیت آب‌رسانی به پوست است. از طرفی این ماده مولکول‌هایی دارد که وزن آنها بسیار پایین است. بنابراین در راستای بررسی خواص گلیسیرین برای پوست باید بدانید به محض این‌که این ماده با پوست برخورد می‌کند، جذب عمیق‌ترین لایه‌های پوستی می‌شود. در نتیجه با توجه به ساختاری که از آن برخوردار است، سلول‌های پوستی را تقویت کرده و باعث رطوبت‌رسانی به آنها می‌شود.

علاوه بر آن به دلیل خاصیت چسبندگی که بین مولکول‌های این ماده وجود دارد، آنها می‌توانند از تبخیر شدن رطوبت طبیعی روی پوست نیز جلوگیری کنند. با توجه به این مشخصات می‌توان خواصی که گلیسیرین برای پوست دارد را به موارد زیر دسته‌بندی کرد.

تقویت بافت پوست

گلسیرین به دلیل ساختاری که دارد می‌تواند سد لیپیدی پوست را تقویت کند. همین قابلیت باعث مقاومت پوست در برابر عوامل محیطی و آسیب‌هایی که احتمال دارد به آن وارد شود می‌گردد.

بیشتر بخوانید: بررسی خواص اسید سیتریک برای پوست

افزایش نفوذ مواد مراقبتی از خواص گلیسیرین برای پوست

یکی از قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای که گلیسیرین دارد، خاصیت کو اکتیو بودن آن است. لازم به ذکر است به دلیل وجود چنین قابلیتی از گلیسیرین در تهیه مواد تقویتی و مراقبتی پوست استفاده می‌کند. در واقع خاصیت کو اکتیو بودن باعث افزایش چند برابری نفوذ مواد تقویتی و تاثیر آنها بر روی پوست می‌شود.

تثبیت مواد آرایشی

با توجه به قابلیت افزایش عملکرد مواد مراقبتی، این ماده طبیعی را می‌توان برای تثبیت آرایش نیز استفاده کرد. به این ترتیب که در صورت استفاده از گلیسیرین همراه مواد آرایشی، ضمن محافظت از پوست در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از این لوازم، می‌توان مدت زمان تاثیر وجود مواد آرایشی بر روی پوست را نیز افزایش داد.

قابلیت ضد آفتاب سوختگی

به عنوان نمونه‌ای دیگر از خواص بسیار ویژه گلیسیرین می‌توان به جلوگیری از نفوذ اشعه خورشید بر روی پوست و ممانعت از آفتاب سوختگی اشاره کرد.

جلوگیری از ترک‌خوردن پوست

جلوگیری از ترک‌خوردن پوست

در حقیقت می‌توان به عنوان اولین و یکی از مهم‌ترین خواص گلیسیرین برای پوست، به قابلیت ممانعت از ترک‌خوردن پوست اشاره نمود. همچنین همین ویژگی سبب از بین رفتن ترک‌های پوستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز می‌شود. بنابراین برای کسانی که پوست خشکی دارند و از مشکلات پوستی رنج می‌برند، این روغن گیاهی بهترین گزینه محسوب می‌گردد. این‌گونه افراد می‌توانند از ترکیب گلیسیرین و گلاب برای از بین بردن ترک‌ها و خشکی پوست به ویژه در روزهای سرد زمستانی که این مشکلات بیشتر بروز می‌کند استفاده کنند.

آب‌رسانی از خواص گلیسیرین برای پوست

با توجه به قابلیت آب‌رسانی که گلیسرین دارد، یکی از مواد بسیار برجسته در صنعت تولید مواد آرایشی و بهداشتی برای ممانعت از بین رفتن رطوبت پوست محسوب می‌گردد.

به این نکته توجه کنید که حفظ میزان رطوبت پوست به تنهایی می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات آن را بگیرد. به همین دلیل همواره باید رطوبتی که برای پوست نیاز است حفظ گردیده و در سطح مشخصی قرار داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت گلیسیرین یک تونر بسیار مهم برای پوست محسوب می‌شود که می‌تواند هم مانع از دست رفتن رطوبت پوست شود، هم باعث آب‌رسانی به آن گردد. همچنین این ماده طبیعی می‌تواند سطح اسیدیته پوست را در حالت تعادل نگه دارد که در کنار حفظ رطوبت آن، شادابی و طراوت پوست را نیز حفظ می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس

همانطور که گفتیم گلیسیرین برای تامین رطوبت پوست، ماده‌ای بسیار حیاتی محسوب می‌شود. به همین دلیل مانع از ایجاد چین و چروک‌های ریز پوستی می‌گردد. از این‌رو کسانی که به طراوت و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند بهتر است که این ماده را همراه با گلاب بر روی پوست خود اسپری کنند.

قابلیت ضدعفونی‌کنندگی از خواص گلیسیرین برای پوست

یکی دیگر از خواص گلیسیرین برای پوست، با توجه به ساختاری که دارد، قابلیت ضدعفونی کنندگی پوست محسوب می‌شود.

قابلیت پاکسازی پوست

با توجه به ترکیباتی که در ساختار گلیسیرین وجود دارد، از این ماده می‌توان به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی سطح پوست نیز استفاده کرد. به این ترتیب که با ماساژ دادن مقداری گلیسیرین روی پوست، سلول‌های مرده پوستی از بین می‌رود. همین مسئله باعث احیای سلول‌های جدید و جلوگیری از مشکلاتی که در این زمینه برای پوست به وجود می‌آید می‌شود.

قابلیت روشن کردن پوست از خواص گلیسیرین برای پوست

بسیاری از نقاط بدن مثل صورت، آرنج‌ها و زانوها در طول زمان یا حتی بر اثر آفتاب سوختگی دچار تیرگی و لکه می‌شوند. این مسئله که بسیار آزار دهنده است را با ترکیباتی ار گلیسیرین می‌توان از بین برد و پوست را به حالت اولیه خود بازگرداند.

در واقع یکی از قابلیت‌هایی که گلیسیرین دارد، خاصیت از بین بردن تیرگی‌های روی پوست و لکه‌های ایجاد شده روی آن محسوب می‌شود. برای این‌کار در ابتدا باید خمیری از شکر و یک عدد لیمو تهیه کرده در نقاطی که تیرگی دارند بمالید. پس از آن باید مخلوط از گلیسیرین و گلاب که کمی حالت کرمی دارد را تهیه کرده و روی آن نواحی قرار دهید. به این ترتیب با تکرار این عمل می‌توانید مشکل تیرگی روی پوست خود را از بین ببرید.

شما می توانید علاوه بر گلیسیرین انواع مواد شیمیایی اولیه مانند اسید سولفونیک، سود پرک، بتائین، تگزاپون و … را با کیفیت بالا و قیمت استثنایی از صدرا شیمی خریداری کنید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت خرید با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

استفاده برای پوست دور چشم

همانطور که می‌دانید پوست دور چشم بسیار حساس است، به همین دلیل نمی‌توان همه کرم‌هایی را که برای از بین‌بردن چین‌وچروک یا سیاهی پوست وجود دارند، برای دور چشم نیز به کار برد. در این حالت ماده طبیعی گلیسیرین به دلیل نوع ساختاری که دارد، بهترین گزینه برای از بین بردن چین و چروک‌ها و حتی سیاهی دور چشم به حساب می‌‌آید. این ویژگی یکی از ویژه‌ترین خواص گلیسیرین برای پوست محسوب می‌شود.

از بین بردن جوش‌ها و آکنه

با توجه به وزن سبک مولکولی گلیسیرین و خواصی که دارد، این ماده هنگام نفوذ به پوست، می‌تواند منافذ پوست را باز کرده و از این طریق مانع بروز بسیاری از مشکلات پوستی ‌شود. لازم به ذکر است این خاصیت باعث درمان جوش و آکنه روی پوست نیز می‌گردد.

استفاده از گلیسیرین برای چه نوع پوستی مفید است؟

استفاده از گلیسیرین برای پوست

به طور کلی پوست افراد خشک، معمولی یا چرب است. در واقع  برای این‌که هر کدام از انواع پوست‌ها به بیماری‌های پوستی دچار نشوند، باید میزان رطوبت موجود در آنها در سطح مشخصی قرار داشته باشد. در غیر این‌صورت کم بودن آب مورد نیاز پوست باعث، ایجاد چین‌وچروک و از بین رفتن طراوت آن می‌شود. همچنین منجر به مشکلاتی مانند آکنه، جوش، تیرگی و ایجاد لک روی آن می‌گردد.

در همین راستا باید بدانید که گلیسیرین یک ماده طبیعی است که پس از نفوذ به لایه‌های پوست می‌تواند میزان آب مورد نیاز آن را متناسب با جنس پوست که می‌تواند چرب، خشک یا معمولی باشد تنظیم کند. همین امر باعث افزایش کارایی این ماده طبیعی و خاصیت‌ معجزه آسای آن می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت که گلیسیرین برای تمامی پوست‌ها مفید بوده و از این لحاظ هیچ محدودیتی ندارد.

مضرات استفاده از گلیسیرین

به طور کلی گلیسیرین ماده‌ای کاملا بی‌خطر است که برای پوست استفاده می‌شود و به راحتی می‌توان آن را برای درمان مشکلات پوستی و پیشگیری از آنها به کار برد. با وجود این برخی از افراد که بسیار کم هستند، هنگام استفاده از این ماده دچار حساسیت شده و عوارضی مانند پوسته پوسته شدن، آکنه، عفونت، قرمزی و التهاب را روی پوست خود نشان می‌دهند. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که استفاده بی‌رویه از این ماده در کنار خواص گلیسیرین برای پوست، احتمال بروز چنین مشکلاتی را در برخی از افراد نیز به وجود می‌آورد.

سخن پایانی:

در این مقاله صدرا شیمی به عنوان مرکز فروش مواد اولیه شیمایی مانند سود پرک، اسید سولفونیک و… در خصوص خواص منحصر به فرد گلیسیرین برای سلامتی، شادابی و طراوت پوست صحبت کرد. به این نکته نیز باید اشاره کنیم گلیسیرین ماده‌ای طبیعی است که در سلول‌های بسیاری از موجودات زنده وجود دارد. بنابراین سازگاری بسیار بالایی با ساختار پوست از خود نشان داده و کاملا بی‌خطر است. به طور کلی این ماده خواص بسیار زیادی داشته که یکی از آنها تقویت پوست محسوب می‌گردد، بر این اساس از آن به عنوان لوسیونی برای پوست استفاده می‌کنند.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *