راهنمای کامل علائم و نشانه های برچسب لباس

Rate this post

علائم و نشانه های برچسب لباس، یکی از عناصر مهم در صنعت مد و پوشاک هستند که به شما کمک می‌کنند تا از نوع، نگهداری و شستشوی صحیح لباس‌های خود مطلع شوید. این برچسب‌ها با ارائه اطلاعات مربوط به جنس، رنگ، اندازه و روش‌های نگهداری به شما کمک می‌کنند تا بهترین استفاده را از لباس‌های خود ببرید و پایداری و طول عمر آن‌ها را تضمین کنید.

در این راهنمای کامل، مرکز خرید تگزاپون صدرا شیمی قصد دارد به طور جامع به شما نشانه‌ها و علائم مهمی را که معمولاً در برچسب‌های لباس وجود دارند، معرفی کند. این نشانه‌ها شامل اطلاعاتی درباره جنس لباس، روش‌های شستشو، نگهداری، اندازه‌گیری و نکات مربوط به استفاده صحیح از لباس‌ها می‌شوند. تا انتها با ما همراه شوید.

علائم و نشانه های برچسب لباس به شکل ظرفی از آب

علائم مربوط به شستشویی لباس به نحوه شستشو و دمای آب برای انجام این کار اشاره دارند.

  • علامت ظرف آب نشان می‌دهد که آیا می‌توانید این لباس را بشویید یا خیر.
  • وجود علامت ضربدر بر روی ظرف به این معنی است که لباس در صورت شستشو آسیب خواهد دید و نه تنها نباید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، بلکه شستن آن با دست نیز ممنوع است و باید حتماً به خشک‌شویی سپرده شود.
  • اگر بر روی ظرف آب علامت دست وجود داشته باشد، این به این معنی است که باید لباس را تنها با دست بشویید.اگر علامت دست در داخل ظرف آب نباشد، شستشو فقط با ماشین لباسشویی انجام شود.
  • علامت دایره در داخل ظرف آب به معنای شستشو با دمای پایین حدود ۳۰ درجه است.
  • وجود دو دایره به معنای شستشو با دمای متوسط حدوداً ۴۰ درجه است.
  • سه دایره نشان‌دهنده نیاز به دمای بالا حدود ۵۰ درجه جهت شستشو است.
  • برخی علائم و نشانه های برچسب لباس از عدد دما نیز استفاده می‌کنند که نشاندهنده دمای لازم برای شستن لباس است.
  • وجود یک خط زیر ظرف آب نشان‌دهنده تنظیم دور ماشین لباسشویی برای الیاف مصنوعی است. این علامت در هنگام شستشوی لباس‌های با الیاف مصنوعی مهم است تا از چروک شدن و کهنه شدن لباس جلوگیری شود.
  • در صورت وجود دو خط زیر ظرف آب، این به معنای استفاده از درجه ملایم در ماشین لباسشویی برای شستن پارچه‌هایی است که از الیاف بسیار لطیف و ظریفی مانند ابریشم ساخته شده‌اند.
  • وجود علامت چلاندن لباس با علامت ضربدر بر روی آن به معنای خودداری از چلاندن لباس است. این علامت نشان می‌دهد که بهتر است لباس را بدون چلاندن پهن کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه بوی کپک لباس را از بین ببریم؟

علائم و نشانه های برچسب لباس جهت استفاده از سفید کننده

 

نشانه های برچسب لباس جهت استفاده از سفید کننده

برچسب لباس می‌تواند شامل نمادهای مربوط به استفاده از سفیدکننده باشد. در زیر علائمی که به استفاده از سفیدکننده مرتبط هستند را ذکر می‌کنیم:

  • وجود مثلث: علامت مثلث بر روی لیبل لباس به معنی نحوه استفاده از شوینده‌ها، از جمله سفیدکننده‌ها، برای شستشوی لباس است. وجود مثلث نشان می‌دهد که در صورت نیاز می‌توانید از مواد سفیدکننده استفاده کنید.
  • ضربدر روی مثلث: وجود ضربدر روی مثلث نشان‌دهنده ممنوعیت استفاده از سفیدکننده برای شستشو است. این علامت به شما می‌گوید که نباید از سفیدکننده استفاده کنید و لباس را فقط با شوینده‌های دیگر بشویید.
  • حروف Cl در داخل مثلث: اگر حروف Cl در داخل مثلث قرار داشته باشند، به معنی استفاده از سفیدکننده‌های حاوی کلر در شستشو مجاز است. این نشان می‌دهد که می‌توانید از سفیدکننده‌های حاوی کلر استفاده کنید بدون اینکه به لباس آسیب برسد.
  • دو خط مورب در داخل مثلث: یکی دیگر از علائم و نشانه های برچسب لباس، وجود دو خط مورب در داخل مثلث است که نشان‌دهنده ممنوعیت استفاده از سفیدکننده‌های حاوی کلر در شستشو است. این نشان می‌دهد که باید از سفیدکننده‌های بدون کلر استفاده کنید چرا که سفیدکننده‌های کلردار ممکن است به لباس آسیب برسانند.

علائم و نشانه‌های برچسب لباس به صورت مربع

علائم و نشانه های برچسب لباس

علائم و نشان‌های مربع مربوط به نحوه خشک کردن لباس‌ها هستند که در زیر در مورد هریک اطلاعاتی آورده‌ایم:

  1. علامت خشک‌کردن با خشک‌کن: یک دایره داخل مربع نشان می‌دهد که می‌توانید لباس را با خشک‌کن خشک کنید. یک ضربدر روی تصویر نشان می‌دهد که استفاده از خشک‌کن برای این لباس مجاز نیست و ممکن است به لباس آسیب برسد.
  2. علامت دما برای خشک‌کردن: دایره کوچک داخل مربع، نشاندهنده میزان دما برای خشک‌کردن است. یک دایره نشانگر دمای پایین، دو دایره نشانگر دمای متوسط و سه دایره نشانگر دمای بالا است.
  3. علامت استفاده از خشک‌کن و ضد چروک: یک خط زیر مربع نشان می‌دهد که می‌توانید از خشک‌کن و ضد چروک برای این لباس استفاده کنید.
  4. علامت خشک‌کردن بدون چرخش: دو خط زیر مربع نشان می‌دهد که پارچه لباس بسیار ظریف و لطیف است و باید بدون چرخش خشک شود.
  5. علامت خشک‌کردن با آویزان کردن: یک خط منحنی داخل مربع نشان می‌دهد که می‌توانید لباس را آویزان کنید تا خشک شود.
  6. علامت خشک‌کردن بر روی سطح صاف: یک خط افقی در وسط مربع نشان می‌دهد که برای خشک‌کردن لباس نباید آن را آویزان کنید و تنها باید آن را روی سطح صاف قرار دهید.
  7. علامت خشک‌کردن در محیط باز: دیگر علائم و نشانه های برچسب لباس، سه خط افقی در وسط مربع است که نشان‌دهنده این است که باید لباس را در محیط باز خشک کنید.
  8. علامت خشک‌کردن در سایه و دور از نور خورشید: دو خط اریب در وسط مربع نشان می‌دهد که باید لباس را در سایه و دور از نور خورشید خشک کنید.

بیشتر بخوانید: شستشوی لباس برای پوست های حساس

علائم و نشانه های برچسب لباس جهت اتو

بدون شک نماد اتو در مورد نحوه اتوکشی و دمای مناسب لباس است که در زیر در مورد هریک اطلاعاتی را ارائه کرده‌ایم:

  1. علامت اتو: این علامت به صورت یک شکل اتو روی برچسب لباس نشان داده می‌شود. وجود این علامت بدان معنی است که می‌توانید لباس را اتو کنید.
  2. علامت ضربدر روی شکل اتو: اگر روی شکل اتو یک علامت ضربدر وجود داشته باشد، به این معنی است که امکان اتو کردن این لباس وجود ندارد و باید از اتو خودداری کنید.
  3. علامت ضربدر زیر شکل اتو: اگر زیر شکل اتو یک علامت ضربدر وجود داشته باشد، به این معنی است که اتو کردن لباس با استفاده از اتوبخار مجاز نیست.
  4. علامت دایره در داخل شکل اتو: وجود یک دایره در داخل شکل اتو نشانگر این است که دمای مناسب برای اتو کردن لباس حدود ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد است.
  5. علامت دو دایره در شکل اتو: وجود دو دایره در شکل اتو نشانگر این است که دمای مناسب برای اتو کردن لباس حدود ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد است.
  6. علامت سه دایره در شکل اتو: وجود سه دایره در شکل اتو نشانگر این است که امکان اتو کردن لباس با دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد وجود دارد.

صدرا شیمی ارائه دهنده انواع مواد شیمیایی اولیه مانند سود پرک، گلیسیرین، تگزاپون، بتائین، سدیم سیلیکات و… با نازل ترین قیمت می باشد جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت خرید با شماره تماس های  درج شده در سایت در ارتباط باشید.

علائم و نشانه‌های مراقبتی لباس

دایره معمولا جزو علائم و نشانه های برچسب لباس جهت خشک‌شویی است. در زیر این علائم را توضیح داده‌ایم:

  1. علامت دایره خالی: این علامت به شکل یک دایره روی برچسب لباس نشان داده می‌شود. وجود این علامت بدان معنی است که لباس باید خشک‌شویی شود و نباید به هیچ وجه در خانه شستشو شود.
  2. علامت ضربدر روی شکل دایره: اگر روی شکل دایره یک علامت ضربدر وجود داشته باشد، به این معنی است که خشک‌شویی برای این لباس مناسب نیست و لباس باید با آب شسته شود.
  3. حرف A در وسط شکل دایره: وجود حرف A در وسط شکل دایره نشانگر این است که استفاده از مواد شوینده مخرب برای شستن لباس مانعی ندارد و می‌توانید از مواد شوینده معمولی استفاده کنید.
  4. حرف p در وسط شکل دایره: اگر حرف p در وسط شکل دایره وجود داشته باشد، به این معنی است که برای شستن این لباس باید از مواد شوینده‌ای که حاوی کلر هستند استفاده کنید.
  5. حرف F در وسط شکل دایره: وجود حرف F در وسط شکل دایره نشانگر این است که برای شستن لباس باید از مواد شوینده‌ای که حاوی مواد پترولیوم هستند استفاده کنید.
  6. هشدار در مورد شستشو با مواد شوینده حاوی کلر یا پترولیوم: اگر در داخل دایره حرف  F یا حرف P وجود داشت و در زیر دایره خط قرار داست به این معنی است که شستشو و تمیز کردن لباس با مواد شوینده‌ای که دارای کلر یا پترولیوم هستند باید با احتیاط انجام شود چراکه این مواد احتمالا به لباس آسیب خواهند زد.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: مقایسه پاک کنندگی سرکه و جوش شیرین با محصولات دیگر

نکات مهم در راستای علائم و نشانه های برچسب لباس

علائم و نشانه های برچسب لباس

درباره برچسب شستشو و معانی علائم و نشانه های برچسب لباس، می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  1. توجه به علائم روی لباس: قبل از شستن بالش، ملحفه و سایر لباس‌های خواب، حتماً به علائم روی آن‌ها توجه کنید. این علائم معمولاً شامل دستورالعمل‌های مربوط به شستشو، دما، نوع مواد شوینده و سایر راهنماهای مهم است. پیروی از این دستورالعمل‌ها می‌تواند به حفظ کیفیت و عمر لباس کمک کند.
  2. دمای شستشو: برخی از برچسب‌ها نشان می‌دهند که لباس با چه دمایی باید شسته شود. معمولاً شستشو با دمای ۳۰ درجه یا ۴۰ درجه سانتیگراد به لباس کمترین آسیب را وارد می‌کند، طول عمر آن را افزایش می‌دهد و مصرف انرژی کمتری دارد.
  3. عدد به جای علائم: برخی از لباس‌ها به جای علائم شستشو، با یک عدد نشانه‌گذاری شده‌اند. این عدد بهترین دمای مناسب برای شستشو را نشان می‌دهد. بنابراین، بر اساس این عدد، می‌توانید دمای مناسب را انتخاب کنید.
  4. شستشوی لباس‌های چرب: در صورتی که لباس با لکه‌های چربی و روغن کثیف شده یا بخشی از آن چرب شده است، باید با دقت بیشتر شسته شود. از روش‌های مناسب برای پاک کردن این نوع لکه‌ها استفاده کنید و در صورت لزوم، پیش از شستن لباس، لکه را پیش‌شستشو دهید.

جمع‌بندی

برچسب لباس شامل علائم و نشانه‌های مهمی است که به شما در شستشو و مراقبت از لباس‌ها کمک می‌کند. این علائم ممکن است شامل علامت‌های دایره، مربع، مثلث، یا نمادهای دیگر باشند. هرکدام از این علامت‌ها دستورالعمل‌های خاصی را برای شستشو، خشک‌کردن، اتوکشی، یا استفاده از مواد شوینده نشان می‌دهند. همچنین، برخی از برچسب‌ها به جای علامت‌ها از عدد استفاده می‌کنند که نشان دهنده دمای مناسب برای شستشو است. بررسی و پیروی از این علائم و نشانه های برچسب لباس به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایتان را به درستی شسته و مراقبت کنید. اگر این مطلب از مرکز فروش تگزاپون صدفی صدرا شیمی مفید بود یا تجربه ای در زمینه شستشوی لباسی دارای علائم خاص دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *