نقش ضدعفونی کننده ها در زندگی امروز

Rate this post

یک سرفه می‌تواند تا ۱۰۰۰۰۰ میکروب مسری را با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در هوا پخش کند. میکروب‌ها همه جا هستند و به سرعت پخش می‌شوند. همچنین ویروس کرونا هنوز وجود دارد و باید اقدامات احتیاطی لازم را در خصوص از بین بردن آن انجام داد. ضد عفونی کردن در حال حاضر بسیار مهمتر از گذشته است، زیرا افراد بیشتری در اطراف جابجا می‌شوند و شانس انتقال را افزایش می‌دهند. در اینجا مرکز فروش تگزاپون صدفی صدرا شیمی ۷ دلیل آورده شده که ضروری بودن و نقش ضدعفونی کننده ها را در زندگی امروز نشان می‌دهند.

ضد عفونی کننده ها به حفظ بهداشت کمک می کنند

از آنجایی که دیدن عوامل بیماری زا مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها در اطراف ما غیر ممکن است، بنابراین کنترل آنها نیز غیر ممکن است، اما ضد عفونی کردن یک راهکار خوب برای حل این مشکل است. به دلیل مواد شیمیایی قوی موجود در ضد عفونی کننده‌ها، از بین بردن قارچ‌های ویروسی یا باکتری‌ها از هر سطحی به راحتی امکان پذیر است. این امر کمک می‌کند تا محیط اطراف ما به طور مکرر استریل شود. در نتیجه، مواد ضد عفونی کننده، حفظ سطح بالایی از بهداشت را ممکن می‌سازند.

نقش ضدعفونی کننده ها در ریشه کن کردن عوامل بیماری زا

ریشه کن کردن عوامل بیماری زا

افراد بسیاری روزانه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. از آنجایی که بیمارستان‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که ویروس یا باکتری به راحتی در آنها پخش می‌شود، بنابراین برای از بین بردن این موارد، باید در این مکان‌ها مرتباً سترون سازی (گند زدایی) صحیح و مناسب انجام شود.

برای جلوگیری از ماندن هر گونه پاتوژن بر روی سطوح (حتی پس از تمیز کردن)، عاقلانه است که از ضد عفونی کننده‌ها استفاده شود. این کار کمک می‌کند تا مطمئن شوید که همه آنها از بین رفته‌اند. متقابلا، انتشار این پاتوژن‌های مضر، به دلیل تمیز کردن سطوح و ابزار پزشکی، کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: نکات بهداشتی جهت جلوگیری از انتشار میکروب ها و باکتری ها

ضد عفونی کننده ها برای حفظ ایمنی خانواده ضروری هستند

سلامتی شما و خانواده‌تان باید همیشه در اولویت باشد. بنابراین، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها برای ضد عفونی کردن مناسب نقاط شناخته شده برای پرورش عوامل بیماری زا، مهم است. این امر حتی از گسترش بیشتر این عوامل بیماری زا به سایر مناطق خانه شما جلوگیری می‌کند. بنابراین نقش ضدعفونی کننده ها در زندگی ما می‌تواند کمک به حفظ ایمنی‌مان باشد.

از آنجایی که تشخیص میزان گسترش عوامل بیماری زا دشوار است، یک گزینه خوب، ضد عفونی کردن همه چیز است. این کار، شامل ضد عفونی دستگیره‌های در، سطوح آشپزخانه و حمام و حتی اسباب بازی‌ها می‌شود.

نقش ضدعفونی کننده ها در داشتن یک زندگی سالم

از بین بردن هر گونه پاتوژن در اطراف جایی که زندگی می‌کنیم، کار آسانی نیست. این واقعیت که تشخیص آنها غیر ممکن است، انجام این کار را بسیار دشوارتر می‌کند. اما از آنجایی که می‌خواهیم زندگی سالمی داشته باشیم، لازم است راه حلی بیابیم و از هر گونه عفونت جلوگیری کنیم. بهترین راه استفاده از مواد ضد عفونی کننده است. درست است که ضد عفونی کردن کاری است که وقت ما را می‌گیرد اما در نهایت ارزشش را دارد. این کار به این دلیل انجام می‌شود که برای ادامه فعالیت‌های روزمره خود، سالم و پرانرژی باشیم.

ضد عفونی کننده ها از HAI جلوگیری می کنند

ضد عفونی ‌کننده‌ها ابزارهایی مهم برای پیشگیری و کنترل عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های سلامتی (HAI) هستند. این عفونت‌ها تهدید قابل‌توجهی برای سلامت بیمار، طولانی‌تر شدن مدت زمان بستری شدن در بیمارستان، افزایش هزینه‌های مراقبت‌های سلامتی هستند. این عفونت‌ها در موارد شدید می‌توانند منجر به مرگ و میر شوند. ضد عفونی ‌کننده‌ها با از بین بردن یا مهار موثر رشد میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا، خطر ابتلا به HAI را کاهش می‌دهند و یک محیط مراقبت بهداشتی ایمن‌تر را پایه ریزی می‌کنند.

ضدعفونی کننده ها از بروز بیماری جلوگیری می کنند

عامل جلوگیری کننده از بروز بیماری ها

تمیز کردن محیط زندگی یا کار با مواد ضد عفونی کننده، به معنای داشتن یک زندگی بهداشتی‌تر است. در واقع نقش ضدعفونی کننده ها در زندگی امروز می‌تواند جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها باشد. با انجام یک ضد عفونی ساده، انتشار پاتوژن‌ها محدود می‌شود یا به طور کل از بین می‌رود. بعلاوه جدای از کشتن و نابود کردن عوامل بیماری زا، با ضد عفونی کردن می‌توانید هر گونه آلرژی را نیز از اطراف سطوح خانه خود حذف کنید. پس از این، مطمئناً یک زندگی سالم‌تر و عاری از بیماری خواهید داشت.

نقش ضدعفونی کننده ها در جلوگیری از مصرف آب آلوده

غیر از دست‌های آلوده که می‌توانند باکتری‌ها را به دهان منتقل کنند، ضد عفونی آب آشامیدنی نیز مهم است. تصفیه آب با استفاده از روش‌هایی مانند کلرزنی یا اشعه ماوراء بنفش تضمین می‌کند که ارگانیسم‌ها به طور کامل نابود می‌شوند. بنابراین وقتی آب را مصرف می‌کنید کاملا مطمئن هستید که برای سلامتی شما بی خطر است.

آیا تمیز کردن همان ضد عفونی کردن است؟

جواب کوتاه، نه است. هنگامی که یک سطح را تمیز می‌کنید، خاک و گرد و غبار را از بین می‌برید. اما زمانی که ضد عفونی می‌کنید، نه تنها تمیز می‌کنید، بلکه با هدف از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها این کار را انجام می‌دهید. هنگامی که ضد عفونی می‌کنید، معمولاً این کار را با محصولات پاک کننده سفید کننده یا محصولات حاوی آمونیاک یا الکل انجام می‌دهید.

هر چند وقت یکبار باید از مواد ضد عفونی کننده استفاده کرد؟

به طور مداوم. شما هرگز نمی‌توانید بفهمید که در کجا آلودگی وجود دارد، به همین دلیل، باید به یک برنامه روزمره برای ضد عفونی کردن همه چیز در اطراف خود پایبند باشید. به این ترتیب شما بسیار ایمن خواهید بود. زیرا همانطور که گفته شد نقش ضدعفونی کننده ها از بین بردن میکروب‌ها است.

عفونت‌های منظم باید شما را هشدار دهند تا علت را بیابید و فوراً به آن واکنش نشان دهید تا از عفونت‌های بیشتر یا مداوم جلوگیری کنید. بعلاوه، ضدعفونی منظم شانس زنده ماندن هرگونه باکتری مضر را کاهش می‌دهد.

باید به یک روال عادی پایبند باشید و مرتباً سطوحی که معمولاً لمس می‌شوند را ضد عفونی کنید. در خانه بهتر است این کار به ویژه در زمان‌های زیر انجام شود: زمانی که شخصی در خانواده شما بیمار است و زمانی که سطح یا ناحیه‌ای با خون یا مایعات بدن آلوده شده باشد.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: کاربرد سولفات آلومینیوم برای ضدعفونی کردن استخر

چه چیزی را باید ضد عفونی کرد؟

هیچ محدودیتی برای بهداشت مناسب وجود ندارد. بنابراین، اگر در خانه هستید، می‌توانید حمام، سطوح آشپزخانه یا کل خانه را تمیز و ضد عفونی کنید. این موضوع همچنین برای هر موسسه‌ای که در آن کار می‌کنید مانند بیمارستان‌ها صدق می‌کند. این فرآیند می‌تواند موارد عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اگر دائماً افرادی به ملاقات شما می‌آیند، باید مناطقی را که معمولاً لمس می‌کنید ضد عفونی کنید. همچنین، افراد را تشویق کنید هنگام ورود به خانه دست‌‌های خود را با آب و صابون بهداشتی بشویند. مناطقی در خانه وجود دارند که محل زندگی میکروبها و باکتریها هستند. این موارد را هر روز تمیز کنید: دستگیره‌های در، پیشخوان آشپزخانه و حمام، شیرآلات، صندلی توالت فرنگی، تلفن‌‌های همراه، دسته ماکروفر و یخچال، کنترل از راه دور، سوئیچ‌ها، نرده‌های راه پله و… .

بهترین محصولات ضدعفونی کننده کدامند؟

هنگام انتخاب یک ضد عفونی کننده، باید برچسب آن را بخوانید تا مطمئن شوید که محصول برای ضد عفونی کردن سطح خاص مورد نظر شما طراحی شده است. برای تمیز کردن سطوح به دنبال محصولاتی باشید که حاوی سفید کننده یا سایر خواص ضد باکتریایی هستند.

نقش ضدعفونی کننده ها در زندگی امروز بسیار پررنگ است با این حال آنها باید از برخی ویژگی‌ها برخوردار باشند: ضدعفونی‌کننده‌های مؤثر باید دارای طیف وسیعی از فعالیت برای مبارزه با طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها باشند. آنها باید ماندگاری و اثربخشی طولانی مدت داشته باشند. ضد عفونی‌کننده‌ها باید زیست تخریب‌پذیر، غیرسمی برای انسان و حیوانات بوده و کمترین تأثیر را بر اکوسیستم داشته باشند. آنها باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که سایر اقدامات کنترل عفونت مانند بهداشت دست و تمیز کردن سطوح را تکمیل کنند. در شرایط خاص، ضد عفونی سریع بسیار مهم است بنابراین آنها باید سریع الاثر باشند.

البته این محصولات معمولاً بخارهای قوی منتشر می‌کنند، بنابراین هنگام کار با آنها، باید همیشه از دستکش تمیزکننده یا حتی عینک ایمنی استفاده کنید. به یاد داشته باشید، شستن دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از ضد عفونی ‌کننده دست، همچنان بهترین راه برای از بین بردن و جلوگیری از انتشار میکروب‌ها است.

جهت خرید انواع مواد اولیه شوینده مانند تگزاپون، گلیسیرین، اسید سیتریک، اسید فسفریک، بتائین و… با نازل ترین قیمت از صدرا شیمی با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

کنترل عفونت، سنگ بنای سیستم‌های مراقبت‌ سلامت مدرن است که از بیماران، متخصصان خدمات درمانی و جامعه به طور کلی، محافظت می‌کند. با اجرای اقداماتی جامع و دقیق برای پیشگیری و کنترل عفونت‌ها، امکانات خدمات درمانی نه تنها سلامت افراد را تضمین می‌کنند، بلکه به سلامت عمومی نیز کمک می‌کنند. در میان اقدامات مختلف به کار گرفته شده برای مبارزه با گسترش عفونت‌ها، استفاده از مواد ضد عفونی کننده به عنوان یک جزء ضروری، آشکار است. ضد عفونی ‌کننده‌ها از طریق تواناییشان در خنثی کردن یا از بین بردن میکروارگانیسم‌های مضر، کمک قابل توجهی به حفظ یک محیط تمیز و بهداشتی می‌کنند.

در این مطلب مرکز خرید تگزاپون صدرا شیمی به نقش ضدعفونی کننده ها در زندگی امروز پرداخت. نکته اصلی این است که شما باید به هر قیمتی بهداشت را رعایت کنید. بنابراین اگر قادر به انجام نظافت و ضد عفونی نیستید، می‌توانید فقط برای رعایت استانداردها درخواست خدمات ضد عفونی کنید.

تماس با ما
شماره تلفن دفتر:

031-32615750
031-32615691
031-32615693

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها 8:30 الی 12:30

شماره تلفن همراه جهت پیشنهادات و انتقاد ها:
0912-730-9439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *